معرفی بانوی ابهری به عنوان یکی از زنان نامدار قرن اخیر


معرفی بانوی ابهری به عنوان یکی از زنان نامدار قرن اخیر

بدرالملوک امام؛ مهربانوی ابهری و مادر خیریه‌های ایران، به عنوان یکی از زنان نامدار ایران در 100 سال اخیر معرفی شد.

در بین اسامی زنان نامدار و اثرگذار یک قرن اخیر که اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران اقدام به معرفی زندگی‌نامه آن‌ها در طرح زنان نامدار قرن کرده است؛ نام بدرالملوک امام که پیش‌تر لقب مادر خیریه‌های ایران به خود گرفته نیز به چشم می‌خورد. این مهربانوی ابهری ۷۰ سال پیش با راه‌اندازی موسسه فرهنگی جوادی در قم کار خود را آغاز کرد و تا به امروز ده‌ها موسسه خیریه را رهبری و هدایت کرده است.

بدرالملوک امام متولد سال ١٣٠٥ خورشیدی است. او شغل معلمی را انتخاب کرد و در کنار همسرش که وی نیز معلم بود، به تدریس پرداخت. این بانوی خیراندیش، مددکاری را از کودکی در کنار مادربزرگش آموخت و بیش از سه دهه مددکار اجتماعی بوده و به بیماران سرطانی و کودکان بی‌سرپرست کمک کرده است.

وی در جوانی مدرسه جوادی قم را ساخت و در این راه از حلقه ازدواجش نیز گذشت تا بتواند در آن شاگردان بسیاری را تربیت و با قرآن آشنا کند. بدرالملوک امام در میان‌سالی با حضور در تهران و با حمایت‌های شهید رجایی (وزیر آموزش‌وپرورش وقت) و با مشارکت اهالی محله کوی نصر، بانی ساخت مدرسه شهید فیاض‌بخش، شهید پاک‌نژاد و شهید امام موسی صدر شد و هم زمان به معلمان درس قرآن داد. او پس از بازنشستگی همچنان آرام و قرار ندارد و به توصیه دکتر گلزاری شروع به گذراندن دوره‌های تفسیر قرآن کرده است.

این بانوی ابهری در دهه هفتاد به توصیه پزشک و به دلیل نامناسب بودن آب و هوای تهران، ساکن مهرشهر کرج شد اما ارتباطش با تهران قطع نشد و نخستین مرکز خیریه‌اش با نام «دارالکرام حضرت ابوالفضل (ع)» را دایر کرد و بعدها خیریه‌های دیگری با کمک او به نام‌های خیریه «مهر کوثر» در کرج و «سلوک پویا» در سعادت‌آباد شکل گرفت که اکنون صدها کودک تحت پوشش این مراکز هستند.

وی با وجود کهولت سن و بیماری، رئیس هیئت مدیره همه این مؤسسه‌های خیریه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مجید رضوی متاسفانه