10 اقامتگاه بومگردی در روستاهای داورزن خراسان رضوی ساخته می‌شود


10 اقامتگاه بومگردی در روستاهای داورزن خراسان رضوی ساخته می‌شود

سبزوار- ایرنا- فرماندار داورزن گفت: در سفر اخیر استاندار خراسان رضوی با احداث 10 اقامتگاه بومگردی در روستاهای این شهرستان موافقت شد.

حسین اسدالهی روز سه‌شنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به داورزن در حوزه گردشگری افزود: این اقامتگاهها در روستاهای مزینان، کاهک، صدخرو، مهر، ریوند، چشام، باشتین، نامن، سویز و بهمن آباد ساخته می‌شوند.

وی ادامه داد: استاندار خراسان رضوی در این سفر همچنین بر توسعه زیرساخت های گردشگری داورزن از جمله ایجاد بازارچه‌های محلی تاکید کرد.

فرماندار داورزن با اشاره به نقش اقامتگاه‌های بومگردی در رونق گردشگری گفت: برای احداث هر اقامتگاه بومگردی در این شهرستان افزون بر یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین مقرر شده است بازارچه‌های محلی در روستاهای کاهک، صدخرو، مهر، باشتین و مزینان شهرستان داورزن احداث شود که در این راستا برای هر بازارچه ۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تفاهمنامه بین استانداری و صندوق کارآفرینی امید تامین و پرداخت می‌شود.

اسدالهی ادامه داد: این شهرستان با بهره‌مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده باستانی ابریشم و جاده اصلی تهران - مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از این شهرستان، شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد.

وی گفت: آسیابهای آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، مساجد تاریخی، یخدانهای قدیمی، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای تاریخی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر مزینان برخی از آثار جذاب تاریخی و طبیعی داورزن هستند.

سفر پنجم شهریور ماه امسال استاندار خراسان رضوی به شهرستان "داورزن" در غرب این استان ۶۳ مصوبه در بخش‌های اقتصادی، عمرانی، زیرساختی، توسعه شهری و روستایی و کمک به محرومان به همراه داشت.

داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری داورزن با ۲ بخش، چهار دهستان و ۲ شهر در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر