سامانه راهبر در زمینه مسکن آماده ثبت درخواست روستاییان قزوینی است


سامانه راهبر در زمینه مسکن آماده ثبت درخواست روستاییان قزوینی است

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: متقاضیان روستایی در استان درخواست‌های خود در زمینه دریافت تسهیلات بانکی و یا خدمات حوزه مسکن را از طریق سامانه راهبر ثبت و مورد پیگیری قرار دهند.

اصغر گونجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه راهبر همسو با سیاست های دولت در جهت ارایه خدمات الکترونیکی و تسهیل در خدمت رسانی به روستاییان راه اندازی شده تا متقاضیان بتوانند با ثبت هر نوع تقاضای خود به صورت الکترونیک، پاسخ آن را نیز در اسرع وقت دریافت کنند.

به گفته وی، این سامانه همچنین در راستای تسهیل گری در دسترس متقاضیان و ارباب رجوع روستایی و با هدف کاهش میزان ترددهای غیرضروری و مراجعات اداری روستاییان به مراکز بنیاد مسکن شهرستان های این استان فعال شده است.

گونجی با بیان اینکه درخواست هر نوع تسهیلات بانکی، ساخت و ساز روستایی و سایر تقاضای مربوط به امور روستاها از طریق سامانه راهبر ثبت می شود، تصریح کرد: این سامانه در خصوص ارایه خدمات بانکی، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مسکن روستایی، بازسازی و قرض الحسنه و در حوزه خدمات فنی نیز درخواست های مربوط به صدور پروانه، تعیین حدود و وضعیت و نیز امکان صدور پروانه پایان کار و عدم خلافی متقاضیان را ثبت و در کمترین زمان ممکن نتایج آن را نیز اعلام خواهد کرد.

وی یادآور شد: این سامانه همچنین آماده ثبت درخواست های روستاییان در زمینه اصلاح معابر روستایی، تغییر کاربری اراضی واقع در محدوده و خارج از محدوده و همچنین اصلاح محدوده است.

استان قزوین دارای ۸۴۱ روستا بوده که ۶۹۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد و برای ۶۵ هزار واحد مسکن آن نیز سند روستایی صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...