خوابگاه های خراسان شمالی فقط 20 درصد نیاز دانشجویان غیربومی را پاسخ می دهد


خوابگاه های خراسان شمالی فقط 20 درصد نیاز دانشجویان غیربومی را پاسخ می دهد

رییس دانشگاه معین خراسان شمالی گفت: خوابگاه های دانشجویی خراسان شمالی فقط 20 درصد نیاز دانشجویان غیربومی را پاسخ می دهد.

دکتر احمد محقر در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی دانشگاه های استان، خوابگاه های مجردی و متاهلی است، اظهارکرد: استان با کمبود جدی خوابگاه های مجردی مواجه است و از سوی دیگر خوابگاهی برای افراد متاهل نیز ندارد.

وی تاکید کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا، بیشتر دانشجویان این استان در خوابگاه های استیجاری اقامت داشته اند که با تعطیلی دانشگاه ها، این خوابگاه ها نیز تعطیل شدند.

محقر افزود: متاسفانه طی دو سال گذشته این خوابگاه ها نیز تغییر کاربری داده اند و با بازگشایی مجدد دانشگاه ها به حتم برای تامین خوابگاه ها به شدت دچار مشکل خواهیم شد.

وی ادامه داد: برای تامین خوابگاه ها باید به سراغ بخش خصوصی برویم و از ظرفیت آن ها کمک بگیریم.

رییس دانشگاه معین خراسان شمالی گفت: ۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان تحصیل می کنند.

محقر افزود: از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و ۲ موسسه غیر انتفاعی هم اینک جذب دانشجو دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زیبای خانم بازیگر نقش «مهتاب» سریال دلنوازان بعد 15 سال ! / جی بود و چی شد ؟!