استقرار ایستگاه پایش آلودگی هوا در تالاب میقان اراک


استقرار ایستگاه پایش آلودگی هوا در تالاب میقان اراک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه 1400، ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تالاب میقان مستقر می شود.

میرزایی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت تالاب میقان اراک اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت فعلی تالاب مناسب است و تیم های رصد و پایش در منطقه مستقر هستند و تاکنون موردی از وجود بیماری مانند بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله شکار و صید نیز در منطقه با قدرت توسط یگان حفاظت محیط زیست تحت کنترل است، گفت: شکار و صید معمولا وجود دارد، ولی توسط محیط بانان کنترل می شود.

میرزایی با اشاره به اجرای دو پروژه عمرانی در تالاب میقان افزود: دایک حفاظتی به جهت جلوگیری از ورود پساب فاضلاب به اراضی کشاورزی اطراف تالاب در حال اجراست، همچنین پروژه مکانیابی مرکز بازدیدکنندگان نیز در حال مطالعه است.

وی اضافه کرد: سال گذشته سیستم پایش آنلاین پساب فاضلاب نیز در تالاب فعال شد و امسال نیز در صدد استقرار ایستگاه پایش آلودگی هوا هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: خوشبختانه اعتبار این پروژه در اعتبارات ۱۴۰۰ دیده شده است و تلاش داریم که به زودی این سیستم نصب و وضعیت هوا از این منطقه از اراک نیز تحت رصد و پایش قرار گیرد.

میرزایی با اشاره به اینکه در حال حاضر موردی در تالاب وجود ندارد و وضعیت مناسبی حاکم است، افزود: در سال جاری مقاوم‌سازی برج پرنده نگری نیز از طریق اعتبارات ملی مدنظر است، شورای فنی استان پیگیر مقاوم سازی این برج است و پیگیریم که سازه موجود در منطقه با مقاوم سازی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند