سراب فارسبان شهرستان نهاوند از زباله پاکسازی شد


سراب فارسبان شهرستان نهاوند از زباله پاکسازی شد

همدان- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: جمعی از دوستداران محیط زیست این شهرستان به صورت خودجوش نسبت به پاکسازی مسیر سراب فارسبان از وجود زباله و سایر پسماندها اقدام کردند.

«مهرداد سلگی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شماری از جوانان دوستدار محیط زیست ساکن در روستای «رزینی» نهاوند به منظور حفاظت از محیط زیست نسبت به پاکسازی سراب فارسبان از وجود زباله اقدام کردند.

وی اظهار داشت: این گروه طبیعت دوست سال‌هاست فعالیت‌های عام المنفعه خود را شروع کرده اند و این اقدام آنها نیز موجب باعث فرهنگ سازی و توجه مردم به طبیعت می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: موثرترین راه برای حفظ محیط‌ زیست، جلب مشارکت‌های مردمی و بهره‌ گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه است.

سلگی ابراز امیدواری کرد: با حضور و مشارکت اقشار مختلف جامعه محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی داشته باشیم.

سراب فارسبان واقع در شهرستان نهاوند یکی از جاذبه های گردشگری غرب کشور محسوب می شود که سالانه هزاران گردشگر را به خود جلب می کند.

سراب فارسبان در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی نهاوند در انتهای روستای کمالوند و ورودی روستای دولت آباد واقع شده است.عناصر طبیعی چون چشمه،کوهستان،فضای سبز و انبوه درختان، زیبایی مضاعفی به طبیعت بکر این منطقه بخشیده است.

شهرستان نهاوند به علت بارندگی های مطلوب دارای ۱۳ سراب است که مهمترین آنها سراب گاماسیاب، گیان، فارسبان و ملوسان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!