800 برنامه سپاه دامغان در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود


800 برنامه سپاه دامغان در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود

سمنان-ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: بیش از 60 عنوان برنامه در قالب 800 فعالیت در قالب 12 کارگروه، توسط سپاه دامغان به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدحسین تقی پور روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل سپاه ناحیه دامغان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس، بیان کرد: سپاه ناحیه دامغان به مناسبت هفته دفاع مقدس با استفاده از بستر پایگاه ها و حوزه های مقاومت، کانون های بسیج، ستاد ناحیه و اقشار مختلف، برنامه ریزی های خوبی را برای گرامیداشت این هفته انجام داده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس، با محوریت شهید و شهادت و همچنین پاسداشت رزمندگان و ایثارگران برگزار می‌شود تا بتوانیم خاطره رشادت ها و دلاورمردی‌های جوانان و نوجوانان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس را زنده نگهداریم.

تقی پور، هدف از برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس را انتقال تجربه دفاع مقدس برای نسل امروز دانست و گفت: نسل نوجوان و جوان باید روحیه اقتدار، استقلال و خودباوری را از تجربیات دفاع مقدس بیاموزند تا در گام دوم انقلاب برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار پیش قدم و استوار باشند.

وی اظهار داشت: در طول هفته دفاع مقدس، تشریح عملیات‌های مختلفی جنگ تحمیلی و آمار متعلق به دوره هشت ساله آن باید بازگو شود تا جوانان که طلایه دار این انقلاب و صاحبان آینده آن هستند، از آن درس بگیرند.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: برای بهتر دیده شدن برنامه‌های هفته دفاع مقدس، در تلاشیم تا تمامی‌ برنامه های دفاع مقدس را با همکاری خبرنگاران رسانه ای کنیم چراکه می‌توان براساس خبرهای پرمحتوا، تحلیل و بینش درستی از موقعیت و کشور به مردم ارائه داد و این موضوع به جهان نیز مخابره می‌شود که انقلاب ما با هشت سال دفاع مقدس به جهان صادر شده و این امر، آغازی برای به حاشیه راندن دشمنان انقلاب اسلامی است

به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای ۱۸ قشر، ۱۰۷ پایگاه بسیج و ۳۰ هزار بسیجی سازمان یافته است.

در دوران دفاع مقدس ۱۶هزار رزمنده و بسیجی دامغانی در بیش از ۲۰ عملیات بزرگ و کوچک حضور داشتند.

شهرستان دامغان ۶۳۳ شهید، یک هزار و ۶۰۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و اکنون ۳۰ هزار بسیجی سازمان یافته در قالب ۱۸ قشر و ۱۰۵ پایگاه بسیج فعالند.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز شد و تا پنجم مهرماه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!