تداوم روند نزولی کرونا نیازمند افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است


تداوم روند نزولی کرونا نیازمند افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به سبب شکننده بودن روند نزولی شیوع کرونا ،نیاز است رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش مدنظر مردم قرار گیرد و نظارت‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌ها از سوی بازرسان تداوم یابد.

جعفر مردانی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا افزود: اکنون که با همراهی مردم و تلاش مسوولان روند شیوع کرونا نزولی شده، ضروری است تا برای تداوم آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی که درصد آن در روزهای اخیر کاهش یافته بیش از پیش تقویت شود.

وی ادامه داد: اگر درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در حال حاضر به ۵۰ درصد می‌رسد بیشتر نشود موج پنجم را پشت سر نگذاشته وارد موج ششم می‌شویم و این موضوع تهدید جدی برای سلامت مردم به شمار می‌رود.

مردانی با تاکید بر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم از سوی رسانه‌ها برای خودداری از برگزاری دورهمی‌ها، تصریح کرد: علاوه‌بر آن رسانه‌ها با ترغیب بخشی از جامعه که هنوز اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند، می‌توانند نقش مهمی در مقابله با ویروس کرونا ایفا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محدودیت‌های شبانه برقرار است، افزود: همچنان تردد از ساعت ۱۰ شب تا سه بامداد مجاز نیست.

مردانی با اشاره به تغییر رنگ شهرستان‌های استان از قرمز به نارنجی و زرد، خاطرنشان کرد: رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها می‌توانند با ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش مشتری در داخل واحدهای خود، فعالیت خود را ادامه دهند.

رعایت ۸۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از رعایت ۸۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در ادارات این استان خبر داد و گفت: این در حالی است که در ماه‌های گذشته این میزان، ۶۰ درصد ارزیابی شده بود.

شهاب قائدی با اشاره به انجام ۶۹۱ مورد بازرسی از ادارات استان، اظهار داشت: در این بازرسی‌ها ۲ مورد اخطار کتبی و ۵۲۰ تذکر شفاهی به ادارات متخلف داده شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست مصوب شد تا برگزاری آیین سوگواری اربعین در دانشگاه شهرکرد با حضور ۱۰۰ نفر و آیین بازگشایی مدارس با حضور ۱۰۰ نفر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند