پیکر فخر موسوی شاعر و هنرمند برجسته گیلان در آستانه اشرفیه تشییع شد


پیکر فخر موسوی شاعر و هنرمند برجسته گیلان در آستانه اشرفیه تشییع شد

رشت-ایرنا-پیکر میرمحمود ( امیر) فخر موسوی شاعر و هنرمند برجسته گیلان با حضور جمعی از ادبا، هنرمندان و علاقمندان به فرهنگ و هنر دیار میرزا در آستانه اشرفیه تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در آیین تشییع پیکر این هنرمند که پیش از ظهر روز چهارشنبه از محل حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه آغاز و تا آرامگاه استاد دکتر محمد معین انجام شد ، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، هنرمندان ، شاعران و مردم فرهیخته و هنردوست حضور داشتند.

یکی از شاگردان و پیشکسوتان عرصه تئاتر در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد میر محمود ( امیر ) فخرموسوی اظهار داشت: از دست دادن افرادی به مانند استاد فخر موسوی ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر برای اصحاب فرهنگ و هنر است .

حسین مسافر آستانه با اشاره به اینکه استاد فخر موسوی شخصیتی بزرگ و تاثیر گذار در جامعه بود افزود: سال ها طول می کشد تا چنین شخصیت های برجسته ای تربیت شوند.

وی با بیان اینکه آن استاد همواره دغدغه مردم و جامعه را داشت ادامه داد: تفکر و هشدار همواره در آثار استاد فخر موسوی به چشم می خورد.

در ادامه این آیین که با شعر خوانی جمعی از شاعران استان گیلان همراه بود ، سید وحید فخرموسوی فرزند استاد امیر فخر موسوی به بیان گوشه هایی از دیدگاه ها و خاطرات ایشان پرداخت و از حضور پرشور مردم قدردانی کرد.

پیکر میر محمود ( امیر ) فخر موسوی در ادامه در میان فاتحه و صلوات شرکت کنندگان در مجاورت آرامگاه استاد دکتر محمد معین به خاک سپرده شد.

میر محمود ( امیر) فخرموسوی اهل و ساکن آستانه اشرفیه ، متولد سال ۱۳۲۵ بود.این استاد برجسته بیش از ۵۰ سال در زمینه های مختلف بازیگری تئاتر و سینما، شعر آئینی ، نوحه سرائی ، مداحی ، کارگردانی تئاتر و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری فعالیت داشته است.

از این استاد برجسته چندین جلد کتاب و کاست شعر و منظومه گیلکی منتشر شده و در طول ۵۰ سال و به کارگردانی میر محمود( امیر) فخر موسوی نمایش هایی چون جنگل خوس ، در حضور باد ، سورپریز ، خرقه ارغوانی ، شال ترس ممد، دخمه ، اویی به اجرا رسیده است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان مهد بزرگانی چون دکتر محمد معین از محققان برجسته و پدیدآورندهٔ یکی از مهمترین واژه‌نامه‌های فارسی یعنی فرهنگ فارسی معین است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


شهرداری آستارا و شهرداری اردبیل به تساوی رضایت دادند