بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها جهت احیای امربه‌معروف و نهی از منکر ضروری است


بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها جهت احیای امربه‌معروف و نهی از منکر ضروری است

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان گفت: بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها جهت احیای فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر ضروری است.

حجت‌الاسلام رضا حقیان در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با حوزه هنری لرستان که امروز ۳۱ شهریورماه، با اشاره به نقش هنر متعالی در ترویج و نهادینه‌سازی ارزش‌ها، اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای احیای فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات مهم و با ارزش دین اسلام است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اهمیت ترویج و احیای فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: در واقعه محرم و محور قیام امام حسین‌(ع) نیز به پا داشتن امربه‌معروف و نهی از منکر و اصلاح سیره رسول‌الله (ص) بیان شده است.

حقیان اضافه کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر اساس دین اسلام بوده که امام حسین (ع) برای احیای این واجب الهی به شهادت رسید، باید بیش از پیش در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: همه مردم در هر سمت و مسئولیت و هر قشری باید نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر اقدام کنند چراکه اهمیت ویژه فریضتین در دین اسلام تا حدی است که در روایات این عمل والاتر و بالاتر از تمام نیکی‌ها و حتی جهاد ذکر شده است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان ادامه داد: لازم همه مسئولان توجه بیشتری نسبت به این فریضه در محیط‌های اداری داشته باشند و جهت جاری و ساری شدن این فریضتین مشارکت داشته باشند.

حقیان با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها در راستای نهادینه‌سازی و ترویج این فرهنگ غنی، افزود: بهره‌گیری از هنر متعالی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی اظهار کرد: هنر به‌مثابه یک امر متعالی ریشه در توحید دارد و هنرمند باید ارزش‌های توحیدی که امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از آن‌هاست را به زیباترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با حوزه هنری استان، افزود: امید است که با امضای این تفاهم‌نامه گام بلندی در راستای تحقق چشم‌انداز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)