هنر مهمترین ابزار برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس است


هنر مهمترین ابزار برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس است

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با صدور پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس بر نقش هنر در پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: نهادینه کردن ارزش‌ها و روایت دفاع مقدس همواره باید مد نظر قرار گیرد و در این راستا ابزار هنر نقشی تأثیرگذار و قابل تأمل دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «احمدرضا احسانی» در این پیام، هشت سال دفاع مقدس را سمبلی از ایثار، فداکاری، جوانمردی و نبرد برای دفاع از ارزش‌های انسانی دانست و افزود: این سرزمین شاهد رشادت‌های بزرگ مردانی است که با تأسی از قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، فرهنگ عاشورایی را در جبهه های حق علیه باطل به تصویر کشیدند.

وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نهادینه کردن آرمان‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس مقوله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

احسانی خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها، کم نبودند هنرمندانی که لحظه به لحظه روزهای سخت جنگ را به شیوه های مختلف در قالب مستند، فیلم، عکس و کتاب در جبهه ها ثبت کرده و پابه‌پای جوانان و رزمندگان، روحیه مقاومت، ایستادگی، اتحاد، دین‌مداری و ایثار را در جلوه‌ها و قاب‌هایی ناب به تصویر کشیدند و قداست این دفاع را ماندگار کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اکنون بعد از گذشت بیش از چهل سال از آغاز جنگ تحمیلی، دفاع مقدس به بخشی از هویت ملی ما تبدیل شده و انتقال آن نسل به نسل، رسالتی همگانی است تا از این طریق با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بخشی از دین خود را به شهدای گرانقدر ادا کنیم.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس افزون بر ۵۰ ویژه برنامه هنری اجرا می‌کند.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا