سهم اعتباری دولت در احداث آزادراه مراغه- هشترود تامین می شود


سهم اعتباری دولت در احداث آزادراه مراغه- هشترود تامین می شود

مراغه- ایرنا- نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی و موافقت وزارت راه و شهرسازی، دستور لازم برای تامین سهم اعتباری دولت در احداث آزادراه مراغه- هشترود اخذ شد.

علی علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا وزارت راه و شهرسازی براساس ماده ۵۶ قانون تنظیم مالی دولت، موافقت خود با تامین سهم ۴۰۰ میلیارد تومانی دولت در اجرای این طرح ملی را با مشارکت بانک های ملی و سپه تایید و دستور لازم را صادر کرد.

وی ادامه داد: با تحقق این سهم و نیز سهم های ۲۰ درصدی بانک سپه و قرارگاه خاتم الانبیا (ع)، شاهد تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل این آزادراه خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت طرح آزادراه مراغه- هشترود اضافه کرد: در طول ۱.۵ سال گذشته از طریق مجلس و نیز در قالب رایزنی و جلسات و نیز بازدیدهای میدانی مختلف، روند اجرای این طرح پیگیری شده است.

وی گفت: برای این منظور، با اقدامات و رایزنی ها و پیگیری های انجام شده، بودجه ۲۰ میلیارد تومانی پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰ طرح آزادراه مراغه- هشترود به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

سهم اعتباری دولت در احداث آزادراه مراغه- هشترود تامین می شود

وی افزود: پیش از این نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل این طرح تصویب و تخصیص یافته بود که از این میزان تاکنون ۶۰ میلیارد تومان به خزانه کل کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه سال جاری برای تکمیل این طرح بزرگ ملی، تسریع در اجرای و تکمیل قطعاتی از آن قابل تحقق است.

وی اضافه کرد: همچنین پیمانکار این طرح نیز با اعتماد به ابلاغ بخش مهمی از بودجه تخصیص به خزانه، در حال سرعت بخشیدن به روند اجرایی این طرح است.

نماینده مجلس گفت: در این راستا، هم اکنون عملیات قیرپاشی در بخشی از قطعات این آزادراه آغاز شده است و از روز شنبه نیز شاهد آسفالت ریزی برخی از قطعات این طرح خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تصادفات منجر به جرح و فوت در مسیر جاده کنونی در محدوده قطعات دوم و سوم آزادراه روی می دهد، اضافه کرد: با روند مناسب و تسریع شده عملیات اجرایی شاهد بهره برداری از بخش هایی از این قطعات تا پایان سال خواهیم بود تا کمتر شاهد رویدادها و سوانح تلخ جاده ای باشیم.

سهم اعتباری دولت در احداث آزادراه مراغه- هشترود تامین می شود

۳۲ کیلومتر از قطعات دوم و سوم آزادراه آماده ترافیک جاده ای می شود

سرپرست قطعات دوم و سوم آزادراه مراغه- هشترود گفت: با اقدامات انجام شده، ۳۲ کیلومتر از قطعات دوم و سوم آزادراه آماده ترافیک جاده ای می شود.

شریفی افزود: هم اکنون عملیات اجرایی این طرح از سه ماه پیش آغاز شده و در برخی از قسمت های قطعات دوم و سوم این طرح قیرپاشی انجام شده و از روز شنبه نیز آسفالت ریزی در این بخش ها نیز انجام می شود تا زمان آغاز نزولات جوی و بارش ها این روند ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی برای آسفالت ریزی و زیر ترافیک رفتن کیلومتر های ۱۳ تا ۴۵ این آزادراه انجام شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۳۲ کیلومتر برنامه ریزی شده برای آسفالت ریزی و بهره بردرای در قطعات دوم و سوم این آزادراه، ۱۵ کیلومتر تاکنون آسفالت ریزی شده، هفت کیلومتر روسازی و زیرسازی شده و ۱۰ کیلومتر دیگر نیز در حال زیرسازی است.

وی افزود: در این بخش نیز ۳۵۰ هزار متر مکعب روسازی و زیرسازی انجام شده و یک دهنه پل نیز در کیلومتر ۳۰ نیز در حال احداث است.

به گزارش ایرنا محور مراغه - هشترود که شهرستان های جنوبی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را به اتوبان پیامبر اعظم(ص) متصل می کند، از جاده های پر خطر منطقه به شمار می رود تا جایی که شب گذشته چهارشنبه یک سانحه رانندگی در همین محور سه کشته برجا گذاشت.

تکمیل پروژه آزادراه مراغه - هشترود اصلی ترین مطالبه مردم این مناطق به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر