آثار علامه حسن‌زاده آملی چراغ راه محققان و اهل معرفت است


آثار علامه حسن‌زاده آملی چراغ راه محققان و اهل معرفت است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور پیامی به مناسبت رحلت فیلسوف برجسته و عالم ربانی علامه حسن‌زاده آملی گفت: آثار علمی و معرفتی آن فقید عالیقدر چراغ راه روشنی برای دلدادگان معرفت، علما و محققان داخلی و خارجی است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در این پیام که نسخه‌ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: ارتحال عالم ربانی علامه بزرگوار ذوالفنون استاد عالیقدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسن حسن‌زاده آملی (رضوان الله) عموم ملت ایران را در غم و اندوه فرو برد.

در ادامه این پیام آمده است: این عالم ربانی عمر گرانسنگ خود را صرف تحصیل، تعلیم و تربیت شاگردان با فضیلت و احیای مکتب اهل بیت(ع) و معارف فقه و اسلام و قرآن نمودند و آثار ارزشمند و مرجعی از خود به یادگار گذاشتند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: علامه حسن‌زاده آملی از ارادتمندان و علاقه‌مندان امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و از شاگردان برگزیده علامه طباطبایی و دیگر علمای بزرگی در علوم گوناگون متبحر و صاحب نظر بوده و از لحاظ اخلاقی و معرفتی و عمل اسوه حسنه و الگوی کرامت و بزرگواری و چراغ روشنی برای اصحاب معرفت و ارباب ادب بودند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانب رحلت این فیلسوف برجسته را به محضر حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مراجع عالیقدر، حوزه‌های مقدسه علمیه و مردم شریف استان مازندران و شهرستان آمل و فرزندان مکرم آن بزرگوار و عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان محترم و فرزندان مکرم صبر و اجر و حسن توفیق مسئلت می‌نمایم.

علامه حسن‌زاده آملی شامگاه شنبه در سن ۹۷ سالگی دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس