9میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی کمیته امداد به بروات اختصاص یافت


9میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی کمیته امداد به بروات اختصاص یافت

کرمان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: 9 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی طی سال جاری به بخش بروات بم اختصاص یافت که این مبلغ نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، یحیی صادقی روز دوشنبه همزمان با اربعین حسینی در شهر بروات از توابع شهرستان بم با بیان اینکه برخی از قشر آسیب پذیر جامعه منتظر کمک های کمیته امداد هستند افزود: هشت میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده مربوط به تسهیلات تبصره ۱۶ و یک میلیارد تومان از منابع داخلی کمیته امداد برای اشتغال روستایی در بروات در نظر گرفته شده است.

مشاغل کمیته امداد منجر به درآمد پایدار می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان ادامه داد: مشاغلی که کمیته امداد ایجاد می کند منجر به درآمد پایدار می شود و این درآمد به صورت مستقیم وارد سبد خانواده می شود.

به گفته وی اصل اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه مددجو مولد شده و تولید نیز در همان محل به مصرف برسد.

وی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی تولیدی را که مانند صنایع دستی و صنعت فرش به مصرف نرسد به صورت تضمینی خریداری می کند.

صادقی تاکید کرد: تسهیلات بانکی در طرح های اشتغالزایی به مددجویان واگذار می شود و اگر کسب و کارها به دلایلی مانند شیوع کرونا کم درآمد شود در پرداخت قسط وام این افراد نیز کمیته امداد کمک خواهد کرد تا اصل سرمایه از بین نرود.

خوراک دام بهترین جایگزین علوفه است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان تصریح کرد: این نهاد با توجه به کمبود علوفه دام و جلوگیری از فروخته نشدن دام های مددجویان، اقدام به خرید خوراک دام کرده است.

وی توضیح داد: کمیته امداد از ۲ کارخانه که در سطح کشور فعال بوده و متصل به معاونت راهبردی سپاه هستند خوراک دام را خریداری کرده و در اختیار دامداران قرار داده است.

صادقی عنوان کرد: خوراک دام از نظر کیفیت و نگهداری سه برابر نسبت به یونجه عملکرد بهتری دارد به طوری که یونجه تر بعد از ۱۰ روز کپک می زند اما خوراک دام در بسته بندی ۶۰۰ کیلویی ۲ سال ماندگاری خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد کرمان گفت: طبق گفته دامدارانی که از خوراک دام به جای علوفه استفاده کرده اند گوشت و شیر دام افزایش بیشتری داشته است.

وی تصریح کرد: مرحله اول خوراک دام به صورت رایگان در اختیار دامدار قرار گرفت اما در مراحل بعدی بابت هر کیلو مبلغ سه هزار تومان باید پرداخت شود.

صادقی خاطرنشان کرد: امروزه شرایط کمیته امداد متفاوت تر است اما هنوز توان و ظرفیت برای انجام کارهای بزرگ تر را دارد.

به گفته وی بال کاری کمیته امداد مشارکت مردم است و هر چقدر کمیته امداد شفاف تر عمل کند کمک‌های مردمی هم افزایش خواهد یافت.

صادقی در پایان افزود: مردم فقط آرامش، امنیت و عدالت می خواهند و اکنون که دشمن متوجه شده جنگ نظامی دیگر فایده ندارد تلاش دارد تا مردم را مایوس و ناامید و ایجاد فتنه کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در راستای پیگیری و رفع مشکلات برنامه های جاری این نهاد در بخش بروات به این منطقه سفر کرده است.

شهر بروات از توابع شهرستان بم و در فاصله ۶ کیلومتری از شرق شهرستان بم قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا