چکیده خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان یزد


چکیده خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان یزد

یزد- ایرنا- امام‌جمعه مهریز گفت: دولت از مدیران جوان، انقلابی ، متعهد، متخصص، فعال، دلسوز و فارغ از گروه‌گرایی و محله‌گرایی برای اداره شهرها و مسئولیت‌ها استفاده کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته به انتخاب استاندار جدید یزد و فعالیت دولت اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری از نخبگان و افراد مومن و خادم باید برای حل مشکلات و تحقق اهداف جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه استاندار جدید فردی جوان، انقلابی و دلسوز است ادامه داد: باید در گزینش افراد برای مسئولیت‌ها با بررسی کامل و برحسب ضرورت و نیاز در راستای کمک به مردم و حل و فصل امور و تحقق مطالبات اقدام صورت گیرد.

امام‌جمعه مهریز با اشاره به اینکه در گذشته به رغم اهمیت موضوع و نیاز جامعه به مسایل فرهنگی اصلا خوب رسیدگی و توجه نشده است اظهار کرد: دولت جدید ارتقای مسایل فرهنگی را در راس تمامی برنامه‌های خود قرار دهد.

محی‌الدینی تصریح کرد: توجه به مسایل فرهنگی بر اساس اهداف نظام و انقلاب اسلامی، نیازها و مطالبات مردم و توصیه‌های مقام معظم رهبری از اهمیت زیادی برخوردار است .

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: اگر در قالب برنامه‌های مدون بر اساس ضرورت روز نظام و مردم به خصوص نسل جوان در حوزه فرهنگی اقدام مناسب صورت گیرد بخش زیادی از معضلات مرتفع می‌شود.

محی‌الدینی به روز جهانی سالمندان، تکریم سالخوردگان و رسیدگی به نیازهای آنها اشاره کرد و آن را توسط آحاد مردم و مسئولان یک رسالت مهم برشمرد که به همت و تلاش بهتر و بیشتر نیاز دارد.

وی به اهمیت رسیدگی به مناطق محروم و روستاها برای آبادانی آنها در بخش‌های مختلف به خصوص رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد که باید توسط دولت برنامه‌ریزی و اقدام شود.

امام‌جمعه مهریز به وجود مناطق ییلاقی در بخش مرکزی شهرستان و حضور مردم و مسافران زیاد به آنها اشاره کرد که باید با رعایت احترام به ارزش‌ها و پرهیز از هرگونه ناهنجاری همراه باشد .

محی‌الدینی به دهه پایانی ماه صفر و رحلت جانسوز پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و گفت: باید سیره و شخصیت زندگی نبی مکرم اسلام (ص) به عنوان نقشه‌راه و تامین سعادت دنیا و آخرت مدنظر قرار گیرد.

وی به اهمیت همدلی بین اعضای شورای اسلامی شهر و پیگیری لازم برای مشخص شدن شهردار جدید اشاره کرد و گفت: باید هرچه سریعتر تکلیف شهردار مشخص شود تا مطالبات شهروندان جدی پیگیری شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

***

امام جمعه بهاباد با تسلیت رحلت آیت‌الله علامه حسن‌زاده آملی گفت: معرفت نفس بزرگترین درس علامه حسن زاده آملی است .

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، رحلت عالم ربانی و نستوه و استاد مسلم نجوم و ادبیات را به ملت مسلمان ایران و حوزه های علمیه تسلیت گفت و بابیان اینکه آیت الله حسن زاده آملی ازشخصیت های برجسته بزرگ تاریخ هستند که عیار علمیت ایشان را آیندگان درک خواهند کرد اظهار داشت: جامع بودن در علوم عقلی و نقلی و تربیت و پرورش شاگردان برجسته درسطح بسیاربالا از ویژگی های ممتاز ایشان بود .

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی در زمینه علم و دانش، معرفت، اخلاق و معنویات به قله رسیده و راه را تا انتها پیموده بود بیان کرد: علامه در رشته‌های متفاوتی از جمله ریاضیات و نجوم متبحر بوده و تألیفات گران‌سنگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر