62 درصد اتباع مجاز شهرستان تفت علیه کرونا واکسینه شدند


62 درصد اتباع مجاز شهرستان تفت علیه کرونا واکسینه شدند

یزد-ایرنا- مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد با بیان آغاز فرآیند واکسیناسیون کرونای اتباع مجاز، گفت: بر اساس آمار شبکه بهداشت و درمان تفت حدود 62 درصد جمعیت جامعه هدف اتباع بیگانه مجاز این شهرستان واکسینه شدند.

به گزارش ایرنا، سعید پرویزی روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونای تفت بدون اعلام آمار اتباع بیگانه این شهرستان از اختصاص مکانی ویژه برای واکسیناسیون اتباع مجاز در مهمانشهر انصار تفت خبرداد و تداوم این فرایند تا پوشش کامل جمعیت اتباع را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار تفت نیز گفت: با همراهی مردم این شهرستان و تلاش کادر شبکه بهداشت و درمان روند واکسیناسیون شهروندان به‌ نحوی مطلوب در حال اجراست و واکسیناسیون اتباع مجاز نیز آغاز شده است.
علیرضا نوکار با از آغاز واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال و دانش آموزان خبرداد و بیان داشت: امیدواریم در فرصت مقرر با همکاری آموزش‌وپرورش و شبکه بهداشت و درمان، واکسیناسیون دانش آموزان در شهرستان انجام شود تا شاهد بازگشایی مدارس باشیم.
وی ارائه خدمات در آینده‌ی نزدیک به مراجعان دستگاه‌ها و ادارات دولتی را منوط بر داشتن کارت واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های شهرستان باید پایش واکسینه شدن کارمندان زیرمجموعه خود را در دستور کار قرار داده و افرادی که از زدن واکسن امتناع نموده‌اند را به این کار ترغیب کنند.
نوکار از عوامل بهداشت و درمان شهرستان تفت برای کسب رتبه برتر واکسیناسیون کرونا در استان قدردانی کرد .
رییس شبکه بهداشت و درمان تفت نیز در این نشست گفت: ۹۸ درصد افراد بالای ۶۰ سال ، ۹۶ درصد افراد بالای ۳۰ سال و ۹۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان تفت واکسن کرونا دریافت کرده اند و این آمار در افراد ۱۸ و زیر ۱۸ سال به ۳۳ درصد رسیده است و ۷۳ درصد دانش آموزان پایه دوازدهمی شهرستان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.
سید محمود واعظ پور با بیان کاهش محسوس مبتلایان به ویروس کرونا در پنج هفته اخیر در تفت نسبت به پنج هفته قبل از آن، اظهار داشت: با افزایش روند واکسیناسیون در شهرستان ، آمار مبتلایان به ویروس کرونا کاهش فراوانی داشته است و در پنج هفته اخیر تنها دو مورد فوتی براثر ابتلا به این ویروس در شهرستان ثبت‌شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری ۹۴ مورد فوتی براثر ویروس کرونا در شهرستان تفت ثبت‌شده است و امیدواریم با واکسینه شدن کل جمعیت شهرستان بستری و مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا