همایش منادیان وحدت در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود


همایش منادیان وحدت در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همایش منادیان وحدت همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) با حضور بزرگان شیعه و سنی کشور به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا حسین مسگرانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در آغاز سالروز امامت و ولایت امام زمان (عج) شب شعر امام مهدی (عج) با همکاری بنیاد مهدویت و این اداره کل در فرهنگسرای جوان زاهدان برگزار می‌شود.
وی افزود: همزمان با هفته وحدت در تمامی شهرستان‌های استان که نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن فعال است با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌ها به ویژه انجمن موسیقی و شعر جشن‌های هفته وحدت برگزار و از این رویدادها حمایت می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فراخوان ۲ رویداد استانی را در هفته وحدت خواهیم داشت تصریح کرد: فراخوان جشنواره امت نبی با موضوع عکس و فیلم با همکاری دفتر امور اهل سنت نمایندگی ولی فقیه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، انجمن سینمای جوان و عکسان همزمان با هفته وحدت منتشر می‌شود.
وی با اشاره به انتشار فراخوان کنگره شعر پیامبر مهربانی افزود: این جشنواره در موضوع امت نبی همزمان با دهه فجر و اختتامیه آن در هفت زبان و گویش ایرانی با موضوع پیامبر مهربانی (ص) در ایام عید مبعث برگزار می‌شود.
مسگرانی با بیان اینکه برگزاری هفتمین جشنواره گرافیک رضوی به صورت مجازی است خاطرنشان کرد: فراخوان این جشنواره در گذشته ارائه شده و داوری آثار و آیین تقدیر از برگزیدگان همزمان با هفته وحدت برگزار خواهدشد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در زمینه گرافیک دینی و مذهبی در کشور جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و آثار برجسته‌ای تولید و عرضه شده ادامه داد:امیدواریم با برگزاری و تداوم این جشنواره شاهد رشد سطح هنری استان و سبک خلق آثار گرافیکی باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین همایش منادیان وحدت با همکاری دبیرخانه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و با حضور بزرگان و ائمه جمعه شیعه و سنی در روزهای پایانی هفته وحدت برگزار و از فعالان و منادیان فرهنگی و دینی این حوزه تقدیر می‌شود.

وی بیان کرد: در مرکز استان انجمن‌های شعر و موسیقی با همکاری شهرداری در محلات و پارک‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از اجتماع، اجرای برنامه خواهند داشت و رویدادهای شادی آفرین که نیاز امروز جامعه است برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست پوستر هفتمین جشنواره هنرهای گرافیک رضوی از سری برنامه‌های نوزدهمین رویداد بین المللی امام رضا(ع) رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری