مردم خراسان شمالی بیش از 52 میلیارد ریال به دانش‌آموزان کمک کردند


مردم خراسان شمالی بیش از 52 میلیارد ریال به دانش‌آموزان کمک کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار استان در جشن عاطفه‌های امسال 52 میلیارد و 100 میلیون ریال به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند.

مجید الهی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان بیش از ۴۲ میلیارد ریال کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری استان به صورت نقدی و کالا اهدا شده است.

وی با بیان اینکه پارسال مردم نیکوکار استان ۲۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند کمک کردند، گفت: امسال کمک های جمع آوری شده نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: بیشترین کمک های مردمی در شهرستان بجنورد به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در خصوص هزینه کرد این کمک ها گفت: کمک‌های نقدی نیکوکاران به خرید اقلام آموزشی الکترونیکی تبلت اختصاص داده می شود.

الهی راد افزود: هم‌اکنون حدود ۱۳ هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از این تعداد ۱۲ هزار دانش آموز و بقیه دانشجو هستند.

وی گفت: تعداد دانش آموزان پسر تحت حمایت این نهاد ۶ هزار و ۱۷۵ و پنج هزار و ۸۲۵ نفر دختر است.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۷۱۵ دانش‌آموز مقطع اول ابتدایی، سه هزار و ۳۹۵ در مقطع دوم ابتدایی، سه هزار و ۵۷۹ در مقطع متوسطه اول و ۲ هزار و ۸۵ دانش‌آموز نیازمند در مقطع متوسطه دوم در استان وجود دارد.

وی شمار دانشجویان و طلبه‌های تحت حمایت این نهاد را نیز ۷۲۲ نفر برشمرد و نسبت به ایجاد بانک اطلاعاتی قوی در جهت شناسایی سایر دانش‌آموز نیازمند غیر تحت پوشش این نهاد تاکید کرد.

الهی راد با اشاره به اینکه هر ساله هزار پایگاه برای جمع آوری کمک های مردمی این جشن همدلی در استان برپا می شد ولی امسال با توجه به شیوع کرونا، تنها ۱۱۲ پایگاه برای جمع آوری کمک های مردمی در شهرهای مختلف استان برپا شد.

وی افزود: از این تعداد ۱۰۰ پایگاه در مراکز نیکوکاری و مابقی در دفاتر کمیته امداد و در میادین اصلی سطح شهر استقرار یافت.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی