امام‌جمعه شیراز: سفرهای استانی، مسئولان را با مشکلات مردم آشنا می‌کند


امام‌جمعه شیراز: سفرهای استانی، مسئولان را با مشکلات مردم آشنا می‌کند

شیراز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به سفرهای استانی دولت سیزدهم گفت: هیچ چیز مثل سفرهای استانی، مسئولان را با مشکلات مردم و معضلات کشور آشنا نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز با اشاره به هفتمین سفر استانی دولت که پنجشنبه ۲۲ مهرماه به استان فارس انجام شد، افزود: ازجمله استان هایی که در تهران و پایتخت میگویند وضع آن از هر جهت خوب است و مشکلی ندارد استان فارس است. الحمدلله! البته وضع فارس از جهات بسیاری خوب است اما در بسیاری از جهات نیز مشکلات عدیده و عقب ماندگی ها و محرومیت هایی داریم.
دژکام گفت: خوبی سفر رئیس جمهور و وزرا به فارس همین است که مشکلات را از نزدیک می بینند و درک می کنند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: یک فایده مهم دیگر، آشنا شدن دولت با ظرفیت های بسیار خوب استان فارس است. فارس در تامین منابع انرژی کشور چه نقشی دارد؟ فارس یکی از اصلی ترین منابع تامین انرژی است و حال که اینگونه است باید بخشی از این درامد نیز برای رفع محرومیت و توسعه استان اختصاص یابد.
وی گفت: فایده دیگر سفرهای استانی این است که مردم مستقیما با وزرا و مسئولان ارشد ارتباط می گیرند و رو در رو سخن می گویند.
وی در عین حال گفت: باید بدانیم که رئیس جمهور و مسئولان ارشد دولتی نمی توانند در همه امور مداخله کنند و کارهای قضایی و حقوقی باید به دستگاه قضا ارجاع شود. این بحث تقسیم کار اجتماعی را نخبگان باید برای مردم توضیح دهند تا توقع کاذبی در بین اقشار مختلف مردم ایجاد نشود.
امام جمعه شیراز با اشاره به تصمیمات دولت برای توسعه و پیشرفت فارس گفت: در همین سفر قریب ۶۴۰۰ میلیارد تومان برای مسائل مختلف استان تخصیص یافته که در قالب پروژه ها و طرح های مختلف اجرا می‌شود.
وی تاکید کرد: این پول و بودجه باید به خوبی مدیریت با دقت خرج شود، متاسفانه بعضی وقت در هزینه بودجه، ریخت و پاش می‌شود و یا با رانت و ویژه خواری و مواردی از این دست مواجه می‌شویم درحالی که اگر پول را صحیح خرج کنیم خدا به آن برکت می دهد و موجب آبادی و تحول می‌شود که این موضوع در شرایط محاصره اقتصادی کشور اهمیت بیشتری دارد.
دژکام با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان فارس گفت: در جلسه شامگاه پنجشنبه، رئیس جمهور برای بارش باران دعا کرد و از خداوند استمداد طلبید. این حرکت صحیح است و باید از خدا برای حل مشکلات استمداد طلبید و البته همانطور که رئیس جمهور نیز گفتند به فکر رتق و فتق امور نیز بود.
وی با اشاره به رونمایی از سند نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس به دست رئیس جمهور گفت: جمع کثیری از فرهیختگان و نخبگان روی آن کار کردند و تلاش کردند تا به سرانجام رسید. الان ما در این عرصه دقیقا می دانیم به چه سمتی می خواهیم برویم و چه اتفاقی باید بیفتد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: از امروز همه ما و دستگاه های مختلف استان موظفیم در عرصه فرهنگ با نگاه به این سند، اقدام و عمل کنیم.
وی تاکید کرد: استان فارس تاثیرگذاری ویژه ای در عرصه فرهنگی دارد و امیدواریم این استان بتواند فرهنگ خود را به دیگر مناطق کشور صادر کند.

امام‌جمعه شیراز: سفرهای استانی، مسئولان را با مشکلات مردم آشنا می‌کند

شراب‌خواری، رِبا، سگ‌گردانی و بی حجابی بخاطر غفلت و دوری از معنویت است

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه اول نمازجمعه شیراز با بیان اینکه برای خدا باید از خواب غفلت بیدار شویم، گفت: اینکه در جامعه ما مواردی چون شرابخواری و ربا و سگ گردانی و بی حجابی اتفاق می افتد، بخاطر غفلت است.

وی گفت: قدم اول در کسب معنویت این است که از خواب غفلت بیدار شویم و قدم دوم این است که تفکر کنیم و اهل فکر باشیم.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) گفت: روح عبادت به زیادی و کثرت نماز خواندن و روزه گرفتن نیست بلکه عبادت آن است که در کار خدا زیاد فکر کنیم. آیا ما فکر می‌کنیم که کار خدا چیست؟ جهان آفرینش یکی از کارهای خداست.

دژکام گفت: فکر کردن در کار خدا باید دل ما را روشن کند. کار خدا در عرصه آفرینش در علوم طبیعی و فیزیک و زیست شناسی از آن بحث می‌شود پس چرا ما با خواندن این کتاب ها یاد خدا نمی افتیم؟ چون فکر نمیکنیم فقط حفظ می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نماز ما اگر با فکر و تامل باشد ما را بالا می برد اما اگر توجه نکنیم به چیزی که میخوانیم، نماز ما موجب تعالی ما نمیشود. اگر نمازمان را با توجه و تامل بخوانیم ما را به اوج می رساند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی در تامین امنیت و آرامش قدردانی کرد.

امام‌جمعه شیراز: سفرهای استانی، مسئولان را با مشکلات مردم آشنا می‌کند

پس از اتمام نمازجمعه ۲۳ مهر شیراز، نمازگزاران جمعه به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) در حرکت جمعی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عزاداری پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید