قطعه 1250 متر مربعی در آرامستان جدید سردشت به نام شهدا اختصاص یافت


قطعه 1250 متر مربعی در آرامستان جدید سردشت به نام شهدا اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- فرماندار سردشت گفت: به منزله بزرگداشت و حفظ حرمت و احترام برای یادگاران دفاع مقدس و اصحاب شهدا، یک قطعه هزار و 250 مترمربع از آرامستان جدید سردشت به نام شهدای معظم تخصیص یافته است.

اقصی نخشی‌پور روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه سردشت اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت قبرستان‌ داخل شهر سردشت پر شده و باید مکان آن تغییر یابد اکنون آرامستان جدید با نام " دروازه بهشت " در خارج شهر با فضای ۶ هکتاری جای مناسب برای دفن اموات است.

وی اضافه کرد: جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدای معظم دوران دفاع مقدس و سایر جبهه های نبرد حق علیه باطل، ستارگان درخشان جامعه هستند و حفظ حرمت و احترام آن ها بر همه ما واجب است.

وی تخصیص جایگاهی متمرکز جهت خاکسپاری از دست رفتگان ایثارگران و خانواده معظم شهدا را گامی موثر در ترویج فرهنگ شهادت دانست و بیان کرد: حفظ احترام جانبازان، ایثارگران و خانواده مکرم شهدا حرکتی ارزنده جهت پاسداشت مقام شهیدان و انتقال فرهنگ شهادت به نسل های آینده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت نیز در ادامه گفت: به همت خیران نیک اندیش امسال ۱۰ وقف جدید به ارزش کلی ۳۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسیده است.

رحمان شمسی افزود: همچنین مرمت و ساخت ۵ مسجد با هزینه ۴۰ میلیارد ریال در روستاهای این شهرستان به همت خیران در دستور کار می‌باشد که تاپایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۴۵۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است، بیان کرد: این شهرستان دارای ۲۳۲ مسجد می باشد که ۵۳ مسجد در شهر و ۱۷۹ مسجد در سطح روستاها قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این شهرستان به ازای هر ۵۰۲ نفر مسجد وجود دارد در حالی که سرانه کشوری آن به ازای هر یک هزار و ۴۱ نفر ، یک مسجد است.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، ۲ بخش، ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال