22 گلزار شهدا روستاهای زنجان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرمت شد


22 گلزار شهدا روستاهای زنجان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرمت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ساماندهی 22 گلزار شهدا در سطح روستاهای شهرستان ایجرود، خدابنده، طارم و ماهنشان که عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود، با اعتبارات سال 98 به پایان رسید.

رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ساماندهی گلزارهای شهدا از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اعتباری بالغ بر ۲ هزارو ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس تفاهم نامه ای در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم مقام شهدا و ساماندهی و مرمت گلزار شهدای روستاهای استان بین بنیاد مسکن و بنیاد شهید استان منعقد شده است.

این مسوول ادامه داد: شهدا عصاره تمام فضائل و ارزش های معنوی در مسیر کمال طلبی هستند لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت است که در این راستا بنیاد مسکن به عنوان نهادی انقلابی توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

وی به برخی دیگر از خدمات فنی و مهندسی این نهاد در سطح روستاها اشاره کرد و گفت: تعداد چهار هزارو ۵۰۰ فقره خدمات فنی و مهندسی در ۶ ماهه گذشته در سطح روستاهای استان ارائه شده که نقش مهمی در محرومیت زدایی و توسعه روستاها داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: مجموعه بنیاد مسکن نهادی است که از امام خمینی(ره) به یادگار مانده و خدمات‌رسانی به افراد محروم به ویژه روستاییان را در دستور کار قرار داده است و بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌ها به عمران روستایی مربوط می‌شود.

وی تعداد کل روستاهای استان را ۹۰۴ روستا عنوان و خاطرنشان کرد: ۷۱۰ روستای استان بالای ۲۰ خانوار است که در ۷۰۹ روستا مطالعه طرح هادی انجام گرفته و نزدیک به ۱۰۰ درصد روستاها دارای طرح هادی بوده که در این بخش استان بالاتر از میانگین کشوری قراردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند