مطالبات جوانان کشور در شورای اندیشه‌ورزی ساماندهی می‌شود


مطالبات جوانان کشور در شورای اندیشه‌ورزی ساماندهی می‌شود

اراک - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: شورای عالی جوانان به ریاست آیت الله رئیسی برگزار می‌شود اما در وزارتخانه یک شورای اندیشه ورزی طراحی شده که هدف آن ساماندهی مسایل و مطالبات حوزه جوانان است.

سید «حمید سجادی هزاوه» عصر جمعه در جریان دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، افزود: حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب ملاک اصلی فعالیت‌های این وزارتخانه است‌ و در این راستا نگاه ویژه به مسایل جوانان و استفاده از توانمندی و مهارت این قشر در پیشبرد راهبردها مد نظر است.

وی توضیح داد: بخش عمده‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب مربوط به حوزه جوانان است و به همین دلیل نقش وزارت ورزش و جوانان در تحقق این مهم بیشتر از دیگر بخش‌های مدیریتی کشور پررنگ جلوه می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: استفاده از خرد و تفکر جمعی در راستای تحقق خواسته‌های مردم و بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه این وزارتخانه قرار گرفته و انتظار می‌رود با این رویه ارزشمند بتوان به موفقیت‌های بسیاری هم در حوزه ورزش و در حوزه جوانان به‌دست آورد.

سجادی هزاوه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بازنگری ورزش بانوان از دیگر سرفصل‌های اولویت‌دار وزارت ورزش و جوانان در دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۷۰۰ سمن در نقاط مختلف کشور به ثبت رسیده اما، کیفیت و نوع فعالیت این تشکل‌ها نیاز به بررسی دارد و بر همین اساس کمیته‌ای برای نظارت بر عملکرد فعالیت آن‌ها تشکیل شده و فعالیت خود را به زودی آغاز می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان تقویت ارتباط با بدنه فعال مردمی را از مهمترین اهداف این وزارتخانه دانست و گفت: وجود ۳۵ هزار گروه جهادی و ۶۰۰ مدرسه مسجد محور در نقاط کشور، سرمایه عظیم مردمی برای تحقق اهداف این وزارتخانه است که باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره برد.

سجادی هزاوه با بیان اینکه بازنگری در فعالیت فدراسیون‌های ورزشی نیز در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد، افزود: اکنون ۵۲ فدراسیون ورزشی، ۱۰۰ تشکل ورزشی، ۱۴ هزار هیات ورزشی در کشور فعال است و ۲۸ هزار مکان ورزشی نیز به مردم خدمات ارایه می‌کنند و چهار هزار مکان ورزشی دیگر نیز در دست ساخت قرار دارد.

وی گفت: توسعه ورزش همگانی با هدف کاهش هزینه‌های درمان و ایجاد شور و نشاط در جامعه اولویت اصلی وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و برای موفقیت در ورزش قهرمانی نیز برنامه‌های اصولی در دست تدوین است.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: پیش از رای اعتماد، در سلسله نشست‌هایی با آیت الله رئیسی، بحث جوانان طرح شد تا جایگاه معاونت جوانان پررنگتر دیده شود و احیای سازمان ملی جوانان ذیل وزارت ورزش به عنوان یکی از پیشنهادات عنوان شد.

نماینده ولی فقیه استان مرکزی نیز در جریان این دیدار، گفت: جوانان مسایل و خوسته‌های متعددی دارند که یکی از آن‌ها بهبود مناسبات حوزه ورزش است، بنابراین وزارت ورزش و جوانان باید برای تمامی امور این قشر به خصوص ازدواج، مسکن و اشتغال تدابیر حکیمانه بیندیشد.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» افزود: ایجاد امید و انگیزه در نسل جوان به‌ عنوان بزرگترین سرمایه کشور مسئله حیاتی است که در صورت غفلت از آن صدمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند به تنهایی تمامی مسایل و مشکلات را در یک دوره چهارساله حل کند، بنابراین باید با ترسیم نقشه راه و اولویت‌گذاری امور، معضلات جدی و فراگیر سریعتر حل و فصل شوند.

امام‌ جمعه اراک اظهار داشت: دولت سیزدهم باید از تمام ظرفیت‌های موجود به‌منظور ترمیم اعتماد جوانان استفاده کند و وزارت ورزش و جوانان در این رهگذر نقش بی‌بدیلی بر عهده دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با هویت فرهنگی مقدس با عنوان اهل بیت(ع) و قرآن به پیروزی رسید و ملاک فعالیت‌های ورزشی این کشور نیز باید بر اساس معیارهای دینی و معنوی باشد و ورزشکاران کشورمان باید الگوی جهانیان باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اسامی منتخبان شورای شهر در زرندیه اعلام شد