فرماندار بافق: مردم با تزریق واکسن از موج ششم کرونا پیشگیری کنند


فرماندار بافق: مردم با تزریق واکسن از موج ششم کرونا پیشگیری کنند

یزد- ایرنا - فرماندار بافق با بیان اینکه هدف اصلی ستاد ملی مبارزه با کرونا در برهه کنونی تزریق واکسن این ویروس است ،گفت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با کمک و همکاری در واکسیناسیون از گسترش موج ششم بیماری کووید 19 جلوگیری کنند.

سید مهدی طلائی مقدم روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،استقبال قشرهای مختلف مردم به واکسیناسیون را یادآور شد و افزود: با سیاست‌های تشویقی، ترغیبی و راه اندازی مراکز جدید، واکسیناسیون علیه کرونا در این شهرستان شتاب گرفت.

رییس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بافق بدون ذکر آمار اظهارکرد: با توجه به پایین بودن آمار واکسیناسیون و در پیش بودن فصل سرما ، اگر واکسیناسیون کامل انجام نشود با شیوع پیک ششم کرونا با مشکل روبرو می شویم و افزایش تعداد مراجعه، بستری و مرگ بیماران بر اثر بیماری کووید ۱۹، بار دیگر سبب ناامیدی و خستگی نیروهای درمان بهداشت و درمان می شود.

فرماندار بافق با بیان اینکه نباید به شایعه بی اساس و غیرعلمی در مورد تزریق واکسن توجه کرد، همکاری مردم و مدیران نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای پوشش حداکثری واکسیناسیون در شهرستان را ضروری دانست ، افزود: همه دستگاه‌ها ، شوراها، سازمان‌ها ، دهیاری‌ها ، اعضای شورای شهر و روستا به ویژه رسانه‌ها ،مردم را تشویق به واکسیناسیون کنند.

وی پیگیری تزریق در روستاها را به عهده دهیاران و اعضای شورای شهر دانست و یادآور شد: برای سلامتی و پیشگیری از ابتلای روستاییان به کرونا، مسئولان این ۲ نهاد مردمی تلاش کنند تا همه افراد واجد شرایط در مناطق روستایی علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شوند.

رییس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بافق خاطرنشان کرد: از امروز ( اول آبان) در صورتی به مردم شهرستان خدمات ارایه می‌شود که کارت واکسیناسیون به همراه داشته باشند و کارمندانی که واکسن دریافت نکردند از حضور در محل کارشان جلوگیری و غایب محسوب می شوند.

به گفته فرماندار بافق در موضوع دانش آموزی نیز نخستین مدرسه‌ای که میزان واکسیناسیون آن به ۱۰۰ درصد برسد به صورت ویژه از مسئولان آن تجلیل می‌شود.

طلائی مقدم با اشاره به اینکه از اول آبان ماه همه مجموعه کارکنان دستگاه‌ها و اصناف موظف هستند کارت واکسیناسیون خود را در محل کار نصب کنند. اضافه کرد: اصناف، مکان ها و اقامتگاه‌های گردشگری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون درحال بازگشایی است.

فرماندار بافق: مردم با تزریق واکسن از موج ششم کرونا پیشگیری کنند

وی اجرای طرح شهید سلیمانی برای بیماریابی به موقع و واکسیناسیون مردم را قابل تحسین ارزیابی کرد و گفت: به همین منظور این طرح تداوم می‌یابد و بسیجیان به کمک کادر درمان می‌آیند تا در آینده نزدیک آمار واکسیناسیون شهرستان با جهشی بی سابقه، افزایش یابد.

فرماندار بافق تزریق واکسن و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی را موجب قطع ویروس کرونا در جامعه دانست و اضافه کرد: گروه های نظارت و بازرسی در شهرستان فعالیت خود را از هم اینک افزایش دادند و تلاش می‌کنیم زمستان سال ۱۴۰۰ را به آرامی سپری کنیم.

۲۶ مهرماه جاری معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش در سفر به بافق و با بررسی آمار و ارقام گفته بود تا پایان مهر ماه واکسیناسیون ۹۰ درصد دانش آموزان این شهرستان انجام می شود که بنا بر اظهار امروز(شنبه )رییس آموزش و پرورش شهرستان، این آمار محقق شد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی یزد، شهرستان مهریز در جنوب استان به دلیل شیوع کرونا، از لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز اعلام شد، تنها شهرستان اشکذر زرد و ۹ شهرستان هم از جمله بافق به رنگ ناریجی است.

همچنین سید ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد جمعه شب گفته بود که در شبانه روزگذشته از ۹۹۰ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در مراجعه به مراکز درمانی استان، بر پایه معیارهای قطعی تشخیصی مطابق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت، ۲۸۸ فرد مبتلای قطعی به این ویروس شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark