آثاری که برای کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2022 رقابت می‌کنند


آثاری که برای کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2022 رقابت می‌کنند

لیست کامل فیلم‌های رقابت‌کننده در بخش بین‌المللی جشنواره فیلم اسکار 2022 اعلام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «بیگانه»، اولین ساخته نویسنده و کارگردان فلسطینی، امیر فخرالدین، درباره پزشکی که در بلندی‌های اشغالی جولان در حال گذر از بحران وجودی است، به عنوان ورودی رسمی فلسطین در بخش فیلم بلند بین‌المللی در جوایز آکادمی انتخاب شد.

اشرف برهو، بازیگر مشهور فلسطینی است که در این فیلم ایفای نقش می‌کند و نقش پزشک بدون مجوزی را بازی می‌کند که زندگی او با نجات دادن یک مجروح جنگی پس از بازگشت از جنگ سوریه تغییر می‌کند.

این فیلم توسط شرکت‌های فرسکوی فلسطین، بالن قرمز آمان، و متافورای قطر تهیه شده است. «غریبه» اولین فیلم از یک مجموعه سه‌گانه به کارگردانی امیر خرالدین باشد. دومین فیلم این مجموعه سه‌گانه تحت عنوان «هیچ‌چیز از هیچ‌چیز باقی نمی‌ماند» توسط شرکت بالن قرمز در حال توسعه است. مؤسسه Intramovies نیز در مورد امکان همکاری مستمر با این تیم کارگردانی در حال مذاکره است.

هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ فیلم «صفر تا قهرمان»، درام خانوادگی و ورزشی را به عنوان نماینده رسمی خود در مراسم اسکار معرفی کرده است. این فیلم با کارگردانی جیمی وان چی مان، بیوگرافی ورزشکار پاراالمپیکی است که با فلج مغزی متولد شده است، اما بین ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ موفق به کسب ۱۲ مدال شد و رکورد‌های جهانی را شکست.

«صفر تا قهرمان» پرفروش‌ترین فیلم کشور هنگ‌کنگ است که امسال توانسته است ۳.۵۳ میلیون دلار فروش داشته باشد.

ایران

فیلم «قهرمان» اثر جدید اصغر فرهادی، نماینده رسمی ایران در بخش بین‌المللی جشنواره اسکار رقابت خواهد کرد. این فیلم از سوی بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نماینده ایران معرفی شده است.

فرهادی پیش از این برنده دو جایزه اسکار بین‌المللی به ترتیب برای فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» در سال ۲۰۱۱ و «فروشنده» در سال ۲۰۱۶ بوده است. وی برای فیلم «فروشنده» نامزد دریافت فیلمنامه اصلی نیز شده بود.

آثاری که برای کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2022 رقابت می‌کنند

«قهرمان» برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد؛ جایی که این فیلم موفق به دریافت جایزه بزرگ جشنواره شد. این فیلم قصه رحیم با بازی امیر جدیدی را روایت می‌کند که به دلیل بدهی در زندان است. در طول یک مرخصی دو روزه، یک عمل محبت آمیز به او این فرصت را می‌دهد که طلبکار خود را متقاعد کند که شکایت را پس بگیرد تا بتواند آزاد شود، اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود.

این فیلم قرار است توسط شرکت آمازون و پلتفرم اینترنتی این شرکت در آمریکا پخش شود.

مکزیک

شرکت‌کننده بعدی در بخش بین‌المللی مراسم اسکار، «دعای دزدیده‌شدگان» به کارگردانی تاتیانا هوئزو از مکزیک است که به انتخاب کمیته اسکار این کشور، راهی اسکار شده است.

این درام، داستان سه دختر را روایت می‌کند که در سن بلوغ هستند و در روستایی زندگی می‌کنند که قاچاق انسان و تجارت مواد مخدر در آن رو به رشد است. این فیلم در جشنواره کن نمایش خوبی داشت و در جشنواره سن سباستین، جایزه بهترین فیلم آمریکای لاتین را کسب کرد. «دعای دزدیده‌شدگان» توسط نتفلیکس خریداری شده است.

فرانسه

«تیتان»، فیلم افتخارآفرین کشور فرانسه، ساخته جولیا دوکورنو نیز به عنوان نماینده اسکار توسط کشور فرانسه اعلام شده است و با دیگر فیلم‌های بخش بین‌المللی جشنواره اسکار به رقابت خواهد پرداخت.

«تیتان» اخیرا در تورنتو جایزه منتخب مردمی را دریافت کرد.

دیگر رقابت‌کنندگان در بخش بین‌المللی مراسم اسکار به شرح زیر هستند:

ایسلند: «بره» به کارگردانی ولادیمیر جوهانسون

اتریش: «آزادی بزرگ» به کارگردانی سباستین میس

ژاپن: «ماشین من را بران» به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی

جمهوری چک: «زاتوپک» به کارگردانی دیوید اوندریچک

تایوان: «پاییزها» به کارگردانی چونگ مونگ-هونگ

مجارستان: «بعد از مرگ» به کارگردانی پیتر برگندی

سومالی: «مسر گورکن» به کارگردانی قادر احمد

کره جنوبی: «فرار از موگادیشو» به کارگردانی ریو سونگ-وان

اسپانیا: «رئیس خوب» به کارگردانی فرناندو لئون

کانادا: «پرندگان مست» ایوان گربویچ

قرقیزستان: «شامبالا» به کارگردانی آرتیکپای سویوندوکوف

ایرلند: «پناهگاه» به کارگردانی شان برثناچ

آلمان: «من مرد تو هستم» به کارگردانی ماریا شریدر

بیشتر بخوانید

شروع پرقدرت «تل ماسه» در سینما‌های آمریکا و چین

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)