تاکید قرآن و اهل‌بیت(ع) بر وحدت امت اسلامی


تاکید قرآن و اهل‌بیت(ع) بر وحدت امت اسلامی

آیت‌الله غروی گفت: وحدت اسلامی میان مسلمانان یک دعوت قرآنی است، که در این زمینه احادیث نبوی بسیاری وجود دارد؛ کما اینکه ائمه اطهار(ع) نیز بر روی این موضوع تأکید ویژه کردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمدهادی یوسفی غروی، استاد حوزه علمیه قم امروز در شانزدهمین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به سخنرانی پرداخت و گفت: در وحدت اسلام باید مذاهب مختلف مسلمانان به یکدیگر نزدیک شوند.

وی افزود: راستای وحدت شاعران و ادیبان جایگاه خاصی دارند تا جایی که افرادی همچون آیت‌الله شیخ محمد حسن نجفی جواهری که مرجعیت عامه شیعیان را بر عهده داشت، آرزو می‌کند که اجر و ثواب دایرة المعارف جواهر الکلام در نامه اعمال شاعر و ادیب بزرگ شیخ کاظم الأزری البغدادی نگاشته شود و به جای آن، اجر و ثواب قصیده این شاعر گرانقدر در مدح پیامبر اکرم (ص) به نامه اعمال ایشان عطا شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شیخ کاظم الأزری البغدادی یکی از علما و فضلای حوزه علمیه در نجف اشرف بود، این شاعر بزرگ قصیده‌ای را در مدح پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (ع) سروده است که به «أزریه ألفیه» معروف شده است، خداوند این شاعر و ادیب بزرگ را رحمت کند که در نهایت نیز شعر بسیار زیبایی در مدح پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) ایشان سرود، او با این اقدام خود، در واقع مهر، محبت و مودت شیعیان به پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) را آشکار کرد.

آیت‌الله غروی با بیان اینکه دعوت به تحکیم و تثبیت وحدت اسلامی میان مسلمانان یک دعوت قرآنی است، اظهار کرد: در این زمینه احادیث نبوی بسیاری وجود دارد؛ کما اینکه ائمه اطهار(ع) نیز بر روی این موضوع تأکید ویژه کردند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند