بیش از 56 هزار تست کرونا در گچساران انجام شد


بیش از 56 هزار تست کرونا در گچساران انجام شد

گچساران- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: 56 هزار و 58مورد تست کرونا از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون از افراد با علائم مشکوک در این شهرستان گرفته شده است.

محمد صادق رضایی روز سه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در گچساران افزود: تاکنون بیش از ۱۷هزارو ۱۰ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۳۰نفر بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان در قرنطینه خانگی هستند.

رضایی اظهار داشت: ۲۲۲ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند که شاخص فوتی های ناشی از کرونا در گچساران بیش از ۱.۳درصد است.

وی ابراز کرد: هم اکنون گچساران در وضعیت نارنجی قرار دارد و ۱۸ مورد بیمار مشکوک به کرونا در حال حاضر در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

رضایی افزود: تاکنون ۱۶ هزارو ۵۵۸ نفر بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان بهبود یافتند.

وی گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا مردم باید حساسیت های لازم را مورد توجه قراردهند چراقدرت سرایت این بیماری با ویروس های قبلی بیشتر است.

رضایی بیان کرد: پیک ششم کرونا در برخی از شهرها ی کشور آغاز شده و مردم باید دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه واکسینه دانش آموزان گروه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال در این شهرستان هم اکنون در حال انجام است افزود: بیش از۱۰ هزارو ۸۷۱ دانش آموز در این گروه سنی باید در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

رضایی اظهار داشت: دز سوم واکسن کرونا برای افرادی که از تزریق ذر دوم واکسن کرونا آنها ۶ ماه گذشته در این شهرستان آغاز شده است.

فرماندار گچساران در این نشست گفت: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۹ دُز واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است.

علیرضا اتابک افزود: از این میزان ۷۸ هزار و ۸۳۲ نفر در دز اول و ۵۲هزارو ۲۳۷ نفر در دز دوم واکسن کرونا را در شهرستان دریافت کردند.

وی تصریح کرد: بیشتر مردم بر این باور هستند که افرادی که واکسن کرونا زده اند به بیماری کرونا مبتلا نخواهند شد در حالی که بر خلاف واقع است.

اتابک اظهار داشت: پیک های کرونایی گچساران پس از آغاز پیک های خوزستان و بوشهر آغاز می شود.

وی با بیان اینکه هر گونه تجمع در گچساران ممنوع بوده گفت: مراکز پرتردد این شهرستان از جمله تالارها و بازار رعایت پروتکل های بهداشتی را سرلوحه خود قرار داده تا دچار پیک جدید کرونا نشویم.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور