10 هزار کارگر مشهدی در ایستگاه‌های ساماندهی کارگران نام‌نویسی کردند


10 هزار کارگر مشهدی در ایستگاه‌های ساماندهی کارگران نام‌نویسی کردند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: تاکنون 12 جایگاه ساماندهی کارگران ساختمانی با عنوان ایست کار در این شهر جانمایی شده و حدود 10 هزار کارگر در این ایستگاهها ثبت‌نام کرده‌اند.

مسعود رضوی روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از کارگران ساختمانی خدمتگزار در ایستگاه های صلواتی دهه پایانی ماه صفر افزود: بطور میانگین حدود ۷۰ درصد این افراد به صورت روزانه با مراجعه شهروندان برای کار اعزام می شوند.
وی ادامه داد: در ایام پایانی ماه صفر، با توجه به قرارگرفتن تعدادی از جایگاه‌های ایست‌کار در مسیر تردد زائران با استفاده از امکانات موجود و با هدف برپایی مراسم سوگواری دهه پایانی ماه صفر، ایستگاه صلواتی و خدمت رسانی به زائران و مجاوران نیز در این ایستگاه‌ها فعال شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی تعدادی از این افراد به صورت خودجوش اقدام به ارائه خدمت به زائران و مجاوران در قالب زدن واکس صلواتی در ایست کارها کرده بودند که امروز از زحمات آنها قدردانی شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: در گذشته موضوع کارگران سر گذر در شهر، موجب معضلات بسیار برای شهروندان و کارگران ساختمانی شده بود که به دلیل خطای اندک کارگرانی بود که باعث ایجاد عدم اعتماد و اطمینان بین شهروندان شده بودند.
حسن موحدیان افزود: با اجرای این طرح و ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت در سطح شهر، علاوه بر رفع نازیبایی چهره شهر، مقام و منزلت کارگران‌ساختمانی نیز با مراجعه شهروندان به این ایست‌کارها حفظ شده و به مقام این قشر زحمتکش جامعه ارج نهاده شده ست.
وی ادامه داد: همچنین در این طرح کارگران آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و با ارائه کارت شناسایی به این افراد اعتماد و اطمینان در شهروندان ایجاد می‌شود و این طرح باعث می شود حقوق این اقشار زحمتکش جامعه نیز حفظ شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

1800 واحد مسکن مهر در شهر جدید بینالود ناتمام مانده است