ترانزیت با وجود تصمیم‌گیران متعدد پاسخگوی واحد ندارد


ترانزیت با وجود تصمیم‌گیران متعدد پاسخگوی واحد ندارد

مشهد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در موضوع ترانزیت 22 دستگاه مختلف تصمیم می‌گیرند اما یک پاسخگوی واحد در این زمینه وجود ندارد.

غلامحسین شافعی پنجشنبه شب در مراسم پایانی همایش ملی "ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در مسیر توسعه اقتصادی" در مشهد افزود: وزارت راه باید سخنگوی ترانزیت کشور باشد و برای رفع مشکلات موجود باید راه‌حل‌های مناسب ارائه دهیم.
وی ادامه داد: در کشور با مشکلات عمیق در اقتصاد خرد و کلان مواجه هستیم و رفع آن باید در سیستم قاعده‌گذاری و پیگیری شود. عدم هماهنگی تصمیم‌گیران بیشمار برای یک موضوع مانند ترانزیت مشکل بسیار ایجاد کرده است.
شافعی گفت: یکی از مشکلات بسیار بزرگ حمل و نقل، فرسودگی ناوگان ریلی و جاده‌ای است، روزگاری درآمدهای رویایی نفتی داشتیم اما برای نوسازی این‌ها کاری نکردیم البته با بررسی بودجه می بینیم خیلی اولویت‌های پایین تر از حمل و نقل وجود دارد که به آنها توجه شده است.
وی افزود: درآمد پایدار با ارزش افزوده بسیار در حوزه هایی مانند گردشگری و ترانزیت به چشم می‌خورد اما در موضوع تامین بودجه ناپیدا هستند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: ایران با شرایط استثنائی به سرعت در حال واگذاری سهم و نقش حمل و نقل خود به دیگر کشورهاست.
وی به اقدامات ترکیه و عمان در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل اشاره کرد و گفت: بی تفاوتی به سرمایه‌گذاری خارجی در حمل و نقل منطقه‌ای موجب می‌شود سهم خود را در صنعت حمل و نقل از دست بدهیم که این کفران نعمت نسبت به موقعیت جغرافیایی برجسته کشور در حوزه ترانزیت است.
وی افزود: ۷۴ درصد بودجه کشور در اختیار شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی است، دست ما دیگر از دولت کوتاه است و باید برای اصلاح روند تخصیص بودجه، مجلس با ما همراهی کند.

ترانزیت با وجود تصمیم‌گیران متعدد پاسخگوی واحد ندارد

در این مراسم از ۱۳ شرکت ملی حمل و نقل نمونه و برتر در حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی قدردانی شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پرسپولیس برای پروفایل | 110 عکس نوشته زیبا برای هواداران پرسپولیسی