رقابتهای پاورلیفتینگ بانوان قهرمانی کشور در یاسوج آغاز شد 


رقابتهای پاورلیفتینگ بانوان قهرمانی کشور در یاسوج آغاز شد 

یاسوج - ایرنا - نایب رییس هیأت بدنسازی و پرورش اندام کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین دوره رقابت های پاورلیفتینگ بدون تجهیزات یا سبک بانوان قهرمانی  کشور و انتخابی تیم ملی از امروز (چهارشنبه) در شهر یاسوج مرکز این استان آغاز شد. 

الهام بهزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره از رقابت ها به مدت چهار روز و تا هشتم آبان ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

وی افزود: مکان برگزاری این دوره از رقابت ها سالن ۹ دی است و بانوان رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان از سراسر کشور در آن حضور داشته و در وزن های مختلف به مصاف یکدیگر می روند.

نایب رییس هیأت بدنسازی و پرورش اندام کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این وزن ها شامل ۴۳، ۴۷، ۵۲، ۵۷، ۶۳، ۶۹، ۷۶ و ۸۴ کیلوگرم است.

بهزادی عنوان کرد: این دوره از رقابت ها از سوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به نام جام سردار دل ‌ها حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

وی ابراز داشت: بانوان شرکت کننده در این دوره از رقابت ها ملزم به همراه داشتن مقنعه ورزشی، تی شرت آستین بلند یقه گرد و بدون زیپ، دوبنده پاورلیفتینگ تا بالای زانو، جوراب بلند و کفش مخصوص پاورلیفتینگ و کمربند و زانوبند کشی استاندارد پاورلیفتینگ شده اند.

پاورلیفتینگ یا وزنه‌ برداری قدرتی به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه بوده و می‌ تواند با تجهیزات یا بدون تجهیزات اجرا شود.

پاورلیفتینگ بدون تجهیزات یا سبک به عنوان پاورلیفتینگ کلاسیک شناخته شده و چنانچه در آن از تجهیزات مخصوص استفاده شود پاورلیفتینگ با لوازم نامیده می‌ شود و این تجهیزات شامل سوت اسکوات، سوت سینه و زانوبند است.

وزنه‌ بردار یا پاورلیفتر قدرت بدنی خود را در هر سه حرکت به چالش می‌ کشد و در هر حرکت نیز سه بار فرصت دارد وزنه را بلند کند.

در هر حرکت سنگین‌ ترین وزنه به ثبت رسیده و در پایان بهترین امتیاز از هر حرکت با یکدیگر جمع شده و مجموع امتیاز وزنه‌ بردار برای نتیجه نهایی در نظر گرفته می‌ شود.

تعداد ورزشکاران ساماندهی شده مرد و زن کهگیلویه و بویراحمد در رشته های مختلف بیش از ۵۰ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...