اعتراض به دستمزد پایین با تحویل دو بوم خالی!


اعتراض به دستمزد پایین با تحویل دو بوم خالی!

تحویل غیرمنتظره دو بوم خالی به عنوان یک اثر هنری تعجب مسئولان نمایشگاه آثار هنری را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از npr.org، داستان از این قرار است که موزه‌ای در دانمارک به هنرمندی معادل ۸۴ هزار دلار را برای خرید یک اثر هنری داد، اما در عوض، دو بوم خالی دریافت کرد. این هنرمند نقاش که ینس هانینگ نام دارد می‌گوید که بوم‌های خالی اثر هنری جدیدی با عنوان «پول را بگیر و فرار کن» است که او آن را نقدی درباره دستمزد‌های ضعیف می‌نامد. موزه هنر مدرن Kunsten در آلبورگ از این توضیح راضی نیست.

هانینگ این پول را به عنوان بخشی از توافق با موزه Kunsten دریافت کرد. موزه می‌گوید بیش از نیم میلیون کرون به هانینگ وام داده است تا بتواند این آثار مهم را نقاشی کند. این هنرمند در نقاشی قبلی خود از دو بوم استفاده کرده بود، یکی بزرگتر از دیگری، تا شکاف متوسط درآمد سالانه در دانمارک و اتریش را به صورت عینی یا به طور دقیق‌تر نشان دهد.

هانینگ دو جعبه بزرگ را به موزه فرستاد تا در نمایشگاه با موضوع کار نمایش داده شود، اما وقتی کارکنان جعبه‌ها را باز کردند، با تعجب دو بوم خالی را پیدا کردند. لاسه اندرسون، مدیرعامل Kunsten در ایمیلی گفت: «در واقع وقتی دیدم خندیدم. موزه ابتدا مشکوک شد که ممکن است همه چیز طبق برنامه پیش نرود اما وقتی هانینگ به ما گفت که این دو بوم یک اثر هنری جدید با عنوان پول را بگیر و فرار کن است، ما بیشتر متعجب شدیم."

اعتراض به دستمزد پایین با تحویل دو بوم خالی!

اعتراض به دستمزد پایین با تحویل دو بوم خالی!

تحویل این اثر با موجی از ایمیل‌ها و پیام‌های ارسالی به موزه همراه شد. اندرسون می‌گوید: "در حالی که کار اولیه هانینگ پول را به هنر تبدیل کرد، اثر جدید او به ما یادآوری می‌کند که ما برای پول کار می‌کنیم." او افزود که این موضوع همچنین پیچیدگی جدیدی به بحث در مورد اینکه چگونه کار یک هنرمند باید ارزش گذاری شود اضافه می‌کند.

این نقاش در مصاحبه‌ای گفت: "من افراد دیگری را که شرایط کاری بدی مثل من دارند را تشویق می‌کنم تا همین کار را انجام دهند."

هانینگ با Kunsten قراردادی امضا کرد و قول داد که دو بوم خالی را تحویل بگیرد و ۸۴ هزار دلار را به موزه برگرداند. این هنرمند اکنون با مهلتی روبرو است تا در ۱۶ ژانویه، زمانی که نمایشگاه آغاز به کار می‌کند، پول را به موزه برگرداند.

بیشتر بخوانید

تابلو هایی با ترسناک ترین رازهای نهفته / از گریه نقاشی های خونین تا شبح زن سرگردان

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات