‌نماینده وزارت امور خارجه: مبادلات اقتصادی کنیا و ایران گسترش می‌یابد


کاشان - ایرنا - نماینده وزارت امور خارجه و سرپرست هیات تجاری کنیا اعزامی...
کاشان - ایرنا - نماینده وزارت امور خارجه و سرپرست هیات تجاری کنیا اعزامی به منطقه کاشان از گسترش مبادله‌های اقتصادی بین ایران و این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید بهاءالدین حسینی سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نشست بازرگانان و تاجران فعال در عرصه کشاورزی شهرستان مورانگا در مرکز کنیا با مسوولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان افزود: ۲ طرف بر همکاری برای تبادل فعالیت‌های اقتصادی تاکید کردند.

وی ادامه داد: هیات کنیایی گفت‌وگوهایی نیز با برخی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی منطقه کاشان داشتند که در آینده نزدیک به عقد قرارداد منجر خواهد شد.

‌نماینده وزارت امور خارجه: مبادلات اقتصادی کنیا و ایران گسترش می‌یابد

سرپرست هیات اعزامی کنیا به کاشان با تاکید بر اینکه مبادله‌های تجاری این کشور با ایران می‌تواند در همه زمینه‌ها گسترش یابد، اضافه کرد: هیاتی کنیایی متشکل از بازرگانان و تاجران فعال در عرصه کشاورزی شهرستان مورانگا از چند واحد تولیدی صنعتی شهرستان کاشان بازدید کردند.

به گفته وی، این تاجران و بازرگانان فعال در عرصه کشاورزی به ویژه تولید چای و قهوه علاقه‌مندی خود را برای همکاری با بازرگانان کاشان اعلام کردند.

حسینی با بیان اینکه تاجران کنیا از بازرگانان کاشانی برای حضور در این کشور دعوت کردند، خاطر نشان کرد: هدف از این دعوت گسترش روابط اقتصادی ۲ جانبه بین ایران و کنیا است.

۱۵ نفر از بازرگانان و تاجران فعال عرصه کشاورزی شهرستان مورانگا کنیا از جمله ۲ عضو مجلس این استان و صادرکنندگان آواکادو، آناناس، قهو و چای از چند واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بازدید کردند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته