سهم دریا از تولید ناخالص داخلی باید به 10درصدبرسانیم


سهم دریا از تولید ناخالص داخلی باید به 10درصدبرسانیم

بندرعباس - ایرنا- عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تاکید دولت و شخص رییس‌ جمهور برای استفاده بیشتر از ظرفیت دریا در اقتصاد، گفت: امیدواریم برنامه هفتم، به سمتی جهت پیدا کند که سهم دریا در تولید ناخالص داخلی حداقل به 10 درصد برسانیم.

به گزارش ایرنا، منصور آرامی سه شنبه شب پس از پایان بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مجتمع بندری شهید رجایی با بیان سهم دریا از اقتصاد کشور، ۲ تا ۳ درصد است ، اظهار داشت: تلاش داریم تا سهم دریا در اقتصاد کلان کشوری را به ۱۰ درصد افزایش بدهیم و این شدنی است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم ، حاجی آباد، بندر خمیر بوموسی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آستانه بودجه سال ۱۴۰۱ و بودجه برنامه هفتم قرار داریم لذا مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران تلاش دارد تا احکام مربوط با افزایش بودجه، خصوصا برای مناطق ساحلی در جنوب کشور، را صادر کنیم.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به منظور ارزیابی روند پیشرفت پروژه‌های بزرگ ملی در بندر کانتینری شهیدرجایی ، اسکله نخل نا خدا و اتخاذ تدابیر مانع‌زدایی برای طرح‌های توسعه‌ای، به بندر عباس سفر کرده‌اند، با همراهی مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر، از سه پست اسکله نفتی بندر خلیج فارس دیدن کردند.

بر پایه این گزارش، در ادامه روند اجرایی پروژه مرحله سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی، پست دوم اسکله کانتینری متناسب با شناور طرح تا متراژ ۹۰۰ متر شامل اجرای عملیات بتن ریزی عرشه اسکله، تکمیل عملیات لایروبی پای اسکله و حوضچه، نصب ملحقات اسکله با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد و همچنین اراضی متناظر در پسکرانه به مساحت ۴۴ هکتار شامل تکمیل عملیات بلوک چینی محوطه و نیز تکمیل عملیات اجرای ساختمان‌ها و تاسیسات مرتبط با محدوده پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰، مجموعه اقداماتی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار می گیرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهر هامبورگ در آلمان پوشش روبنده در مدارس را ممنوع می‌کند