اوقاف با وزارت شهرسازی در طرح مسکن ملی مشارکت می‌کند


اوقاف با وزارت شهرسازی در طرح مسکن ملی مشارکت می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: طی قراردادی با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد در راستای اجرای طرح مسکن ملی، بسیاری از زمین‌های حاشیه شهرها با قابلیت تبدیل شدن به مسکن، به این وزارت تحویل شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی شنبه، ۱۵ آبان ماه، در دیدار آیت‌الله اشرفی شاهرودی، استاد عالی درس خارج حوزه علمیه خراسان، اظهار کرد: در حال حاضر این موضوع در سه استان نهایی شده و در چند روز آینده کلنگ ۸۱۰۰ واحد آن را در اراک زده خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه وقف و درآمدزایی باید مقدماتی نسبت به بسیاری از کارها فراهم شود در خصوص پیشرفت کشور نیز ما باید تولیدکننده باشیم. در همین راستا سازمان اوقاف در موضوع تولید نسبت به گذشته اقداماتی خوب انجام داده و پیشرفت مناسبی نیز داشته است.

خاموشی با بیان اینکه سه‌ گذاره حفظ موقوفات، افزایش منافع آن و نیات واقفین برای اوقاف دارای اهمیت است، ادامه داد: ما در اوقاف برای جلوگیری از مصرف زیاد پول ۵۰ درصد منافع موقوفه را صرف خود موقوفه می‌کردیم چراکه معتقدیم باید به موقوفه رسیدگی شود. به عنوان نمونه اگر موقوفه ای زراعی است، زیر بار کشاورزی ببریم یا اگر تجاری، مدرسه و بیمارستان است، از آن به خوبی نگهداری و تجهیزات آن را ترمیم کنیم. بر این اساس می‌گوییم ۵۰ درصد اجرای نیت عمل شود و مابقی برای حفظ العین و افزایش منافع خرج شود.

خاموشی تصریح کرد: تاریخ نشان می‌دهد به موقوفات آن‌گونه که باید رسیدگی نشده است. از این رو ما رژیم اجاره‌داری را عوض کردیم و به سمت مشارکت رفتیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف به شرطی که مکانیزم اداره آن صحیح بسیار قدرتمند است باشد، بیان کرد: هنگامی که وقفی صورت می‌گیرد واقف باید نسبت به موقوفه خود هزینه کند، حقوق ثبت آن و شناسه ملک را درست کند تا بعداً دچار مشکل نشود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، وی با بیان اینکه باید تفکر واقف را حفظ کنیم و از موقوفات تولید ثروت داشته باشیم، گفت: برای این منظور باید رقبات برای منفعتی که لایق و در شان آن موقوفه است زیر بار برود.

خاموشی اضافه کرد: ما در اوقاف با اتصال قطعات زنجیره‌ها می‌توانیم افزایش درآمد را یک به ۲۰۰ کنیم. هم‌اکنون این اتفاقات در حال رقم خوردن است و بسیار خوب پیش می‌رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)