5 میلیارد تومان برای کمک به زلزله‌زدگان کوهرنگی جمع‌آوری شد


5 میلیارد تومان برای کمک به زلزله‌زدگان کوهرنگی جمع‌آوری شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار کوهرنگ گفت: به همت ستاد قرارگاه جهادی کمک به زلزله‌زدگان به دبیری سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری پنج میلیارد و 100 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است و توسط همین قرارگاه بزودی در بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

مرتضی زمانپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه‌بر کمک‌هایی که از سوی قرارگاه جهادی استان جذب شده، ۲۱۰ تخته چادر برای اسکان موقت و بیش از یک هزار بسته زیستی هلال‌احمر شامل پتو، وسایل گرمایشی و مواد غذایی در بین خانوارهای زلزله‌زده توزیع شده است.

وی در خصوص ضرورت اسکان زلزله‌زدگان در مکان‌های امن در زمان بارش برف و باران در شهرستان کوهرنگ، تصریح کرد: برخی خانوارها در واحدهای مسکونی استیجاری اسکان داده شده‌ و برخی نیز در خانه‌های بستگان خود به صورت موقت ساکن شده‌اند.

فرماندار کوهرنگ با اشاره به اجرای عملیات بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده شهرستان، خاطر نشان کرد: تاکنون زیرسازی ۱۰ واحد مسکونی در بخش بازفت انجام شده است و تعمیر و بازسازی دیگر واحدهای تخریبی نیز در دستور کار قراردارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که روز پنجشنبه ۱۳ آبان برای بررسی وضعیت زلزله‌زدگان به شهرستان کوهرنگ سفر کرده بود، ۵۰۰ واحد تخریبی نیازمند بازسازی و سه هزار واحد نیز باید تعمیر و بهسازی شود.

مقرر شد تا عملیات بازسازی خانه‌های مسکونی زلزله‌زده در این شهرستان ظرف چهار ماه آینده به پایان برسد.

زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال احمر استان توزیع شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه فهمیدن نداشت