چه زباله‌هایی از کانال‌های آب تهران بیرون کشیده می‌شود؟


چه زباله‌هایی از کانال‌های آب تهران بیرون کشیده می‌شود؟

تهران- ایرنا- 10 هزار کارگر خدماتی طی سه روز برای جلوگیری از سیلابی شدن پایتخت در روزهای بارانی اخیر، وارد میدان شدند و زباله‌های کانال‌های آب را خالی کردند؛ زباله‌هایی مثل پتو، تشک تخت، چادر ماشین، شانه تخم‌مرغ و تفاله‌های میوه.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شهرداری تهران، ماموران شهرداری مجبورند زباله‌هایی که در انهار فرعی یا همان جوی‌های کوچه و خیابان باعث انسداد می‌شود را جمع‌آوری کنند و در این ارتباط زباله‌های عجیب و غریبی از انهار سطح شهر تهران بیرون کشیده شده است.

در گزارش معاونت خدمات شهری در مورد زباله های بیرون کشیده شده در روزهای اخیر که شاهد بارش های باران بودیم، آمده است که در بین زباله ها، میوه بیرون ریخته شده که بیشتر توسط میوه فروشی ها در جوی ها تخلیه می شود و کارتن و مقوا مانند شانه تخم مرغ، جعبه شیرینی، کارتن موز و جعبه پیتزا دیده می شد.

در بین این زباله ها، نخاله های ساختمانی مثل آجر، چوب، سیم های برق و میلگرد، پسماندهای حجیم مانند چادر ماشین، مبل تک نفره، کیسه بوکس، لاستیک ماشین و پتو نیز جمع آوری شده است.

ظرف های یکبار مصرف، بطری نوشابه، آب معدنی، کیسه های نایلونی، دستکش و ماسک نیز از دیگر زباله هایی است که از کانال ها و انهار تهران بیرون کشیده شد.

با توجه به پیش‌بینی‌های فصلی صورت گرفته در سال آبی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم، اقداماتی را در خصوص مدیریت روان‌آب شهری در دستور کار خود قرار داده است.

جهت مدیریت روان‌آب‌ها برای آماده‌سازی و هماهنگی امور اجرایی و ستادی، نشست‌ها و جلسات تخصصی با مناطق ۲۲ گانه، سازمان ها، شرکت‌ها و نهادهای ذیربط برگزار شده و پس از آن به منظور ضرورت رسیدگی به نواقص و مشکلات شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و کنترل نقاط آبگیر شبکه و معابر بخشنامه و دستورالعمل اجرایی به مناطق ۲۲گانه ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، بارندگی های اخیر در پایتخت موجب آبگرفتگی در برخی معابر، ترافیک سنگین و شلوغی مترو و اتوبوس در این کلانشهر شد که در صورت رعایت نظافت شهر توسط شهروندان، می توان شاهد کاهش برخی از چالش های یاد شده باشیم.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟