مقایسه خودروهای برقی تسلا، مرسدس بنز و بی ام و


مقایسه خودروهای برقی تسلا، مرسدس بنز و بی ام و

خودروهای مرسدس بنز C300e و بی‌ام‌و 330e از جمله بهترین سدان‌های پلاگین هیبریدی بازار هستند که رقابت تنگاتنگی با تسلا مدل 3 استاندارد رنج پلاس در میان خودروهای برقی دارند. بی‌ام‌و 330e و مرسدس بنز C300e دو مورد از بهترین سدان‌های پلاگین هیبریدی موجود در شرایط کنونی هستند. اما آیا وجود تسلا مدل 3 تمام … The post مقایسه خودروهای برقی تسلا، مرسدس...

خودروهای مرسدس بنز C300e و بی‌ام‌و ۳۳۰e از جمله بهترین سدان‌های پلاگین هیبریدی بازار هستند که رقابت تنگاتنگی با تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس در میان خودروهای برقی دارند.

بی‌ام‌و ۳۳۰e و مرسدس بنز C300e دو مورد از بهترین سدان‌های پلاگین هیبریدی موجود در شرایط کنونی هستند. اما آیا وجود تسلا مدل ۳ تمام برقی در این کلاس، می‌تواند زنگ خطری برای خودروسازان آلمانی باشد؟ ادامه مطلب را در پدال بخوانید تا متوجه شوید، کدام‌یک از این سه خودرو برتری نسبی دارند.

به گزارش کارواو، در بازار سدان گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگر تصمیم‌گیری در این زمینه به اندازه کافی دشوار نباشد، در قدرت نیز گزینه‌های مختلفی وجود دارد: پیشرانه بنزینی، دیزلی، هیبریدی یا تمام الکتریکی.

مرسدس بنز و بی‌ام‌و همیشه در بازار سدان بسیار مسلط و قوی بوده‌اند، اما تسلا نسبتاً «عضو جدیدی در این کلاس» به شمار می‌رود و همیشه به دنبال آن بوده است که بخش بزرگی از بازار را در اختیار بگیرد.

با بی‌ام‌و ۳۳۰e، مرسدس بنز C300e و تسلا مدل ۳، سه سدان با کیفیت بالا وجود دارد که از دو نوع مختلف پیشرانه بهره می‌برند. ۳۳۰e و C300e دارای سیستم مولد قدرت بنزینی-هیبریدی هستند، درحالی‌که تسلا مدل ۳ تمام الکتریکی است.

اما کدام یک از این خودروهای برقی بیشتر برای شما مناسب است؟

طراحی

هیچ یک از این سه خودرو به گونه‌ای نیست که شما آن را «زشت» بنامید. اما یکی از آن‌ها قطعاً به انتهای مقیاس نزدیک‌تر به نظر می‌رسد و آن تسلا است.

مقایسه خودروهای برقی تسلا، مرسدس بنز و بی ام و

با طراحی آینده‌نگر، تسلا مدل ۳ فاقد جلوپنجره و کاملاً صاف است؛ اما نمی‌توانیم فکر نکنیم که جلوی آن کمی شبیه لب ماهی به نظر می‌رسد. در سال ۲۰۳۵، خطوط صاف روی بدنه خیلی نامناسب به نظر نمی‌رسند و شاید نسبتاً خوب باشد؛ اما این شکل ساده و لغزنده ممکن است هنوز به مذاق همه خوش نیاید.

اگر دنبال خودرویی اسپرت‌تر هستید، بی‌ام‌و ۳۳۰e مطمئناً گزینه‌ی مناسبی است. این خودرو به اندازه‌ی تسلا ساده یا صاف نیست، زیرا خطوط زیادی در سرتاسر کاپوت و بدنه وجود دارد تا ب‌ام‌و عضلانی‌تر از بسیاری از سدان‌های دیگر به نظر برسد.

اما این مرسدس بنز است که از بین سه خودروی مورد بررسی در طراحی، بهترین به نظر می‌رسد. خطوط صافی در بیشتر قسمت‌های بدنه وجود دارد، اما با اعمال برخی جذابیت‌های بصری در اطراف جلوپنجره و سپر عقب، زیبایی بیشتری دارد. به‌طور خلاصه، مرسدس بنز کلاس C فوق‌العاده جذاب به نظر می‌‌رسد.

فضای داخل کابین و سیستم سرگرمی

مرسدس بنز از نظر کیفیت طراحی داخل کابین نیز پیشتاز این سه خودرو به شمار می‌رود. مرسدس بنز کلاس C اساساً یک مینی S کلاس، دارای صفحه‌نمایش لمسی پرتره عالی در مرکز داشبورد و صفحه‌نمایش واضح با گرافیک بالا برای راننده است. همچنین به لطف تودوزی چرمی و تزئینات فلزی، در داخل بسیار شیک احساس می‌شود.

مقایسه خودروهای برقی تسلا، مرسدس بنز و بی ام و

اگرچه این گزینه، محکم‌ترین نیست، زیرا برخی از پنل‌ها کمی ارزان هستند و آن‌طور که می‌توانست در کنار هم قرار نمی‌گیرند. با این حال، مطمئناً از بین این سه خودرو، سدان پلاگین هیبریدی مرسدس بنز زیباترین به نظر می‌رسد.

برای تسلا، آینده به وضوح همین اکنون است. این خودروی برقی از روکش داخلی تمیز و مرتب بهره می‌برد که تقریباً کاملاً بدون دکمه است و فقط دکمه‌هایی روی فرمان و درها دارد. نمایشگر مرکزی ۱۵ اینچی تسلا مدل ۳ فوق‌العاده به نظر می‌رسد، اما از آنجایی که تقریباً تمام تنظیمات خودروی الکتریکی را در خود جای داده است، استفاده از آن در حین حرکت می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

مقایسه خودروهای برقی تسلا، مرسدس بنز و بی ام و

تسلا مدتی پیش به دلیل کیفیت پایین ساخت داخل کابین محصولات خود بدنام بود، اما مدل ۳ دقیقاً نشان می‌دهد که آن‌ها تا چه اندازه به برندهایی مانند بی‌ام‌و و مرسدس بنز رسیده‌اند. این پیشرفت بزرگی برای تسلا است، اما هنوز هم با دو خودروی پلاگین هیبریدی مرسدس و بی‌ام‌و کاملاً منطبق نیست.

اگر کابین مرسدس بنز یا تسلا برای شما کمی پر زرق و برق به چشم می‌آید، پس ۳۳۰e را پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر به کیفیت ساخت و سهولت استفاده متکی است تا سبک. نه اینکه بگوییم هیچ فناوری مناسبی ندارد؛ در حقیقت این خودروی هیبریدی از صفحه‌نمایش لمسی سیستم سرگرمی بهره می‌برد که استفاده از آن ساده است، درحالی‌که نمایشگر خوبی برای راننده دارد. گفته می‌شود، همه از نمایشگرهای ۶ ضلعی خوششان نمی‌آید.

اما بی‌ام‌و در زمینه‌ی کیفیت ساخت تخصص دارد. تمام قطعات بسیار محکم و با کیفیت هستند و از مواد کمی خش‌دار یا کاملا بدون خش در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. خیلی هیجان‌انگیز نیست، اما فوق‌العاده کاربردی است.

فضای اتاق و کاربردی بودن

در سه خودرویی که باید آزمایش می‌کردیم، مشخصات مرسدس بنز C300e کمی راحت‌تر بود؛ اگرچه مرسدس بنز و بی‌ام‌و هر دو از یک نقص رنج می‌بردند. هر دو دارای تونل بزرگی برای سیستم انتقال قدرت هستند که از وسط خودرو می‌گذرد، به این معنی که فضای پاهای سرنشینان و فضای قرارگیری سرنشین صندلی وسط به خطر افتاده است.

صندلی‌های C300e کمی راحت‌تر از صندلی‌های دو خودروی دیگر هستند، زیرا تناسب بیشتری با ارگونومی بدن سرنشین دارند و در موقعیت عالی قرار گرفته‌اند. بی‌ام‌و ۳۳۰e نیز مشابه خودروی مرسدس بنز است، اما صندلی‌ها کمی صاف‌تر هستند. فضای پاهای سرنشینان در بی‌ام‌و تا حدودی بهتر به نظر می‌رسد، درحالی‌که فضای بالای سر بین این دو تقریباً برابر است. از نظر کابین، بی‌ام‌و فقط به دلیل زیادی فضا نسبت به مرسدس بنز برتری دارد.

مقایسه خودروهای برقی تسلا، مرسدس بنز و بی ام و

حتی با وجود اینکه تسلا دارای کف مسطحی است، به‌راحتی اجازه می‌دهد سه نفر در ردیف عقب بنشینند و صندلی‌های آن کمی بالاتر از دو خودروی دیگر قرار گرفته‌اند. به این معنی که پاهای سرنشینان کمی بالاتر قرار گرفته‌اند و نمی‌توان به اندازه‌ی حضور در صندلی‌های بی‌ام‌و راحت بود؛ زیرا سرنشینان عقب تسلا مدل ۳ نمی‌‌توانند مانند سرنشینان بی‌ام‌و ۳۳۰e، پاهای خود را زیر صندلی‌های جلو قرار دهند.

با این حال، برای فضای بار و فضای ذخیره‌‌سازی، تسلا برنده‌ی واضح مقایسه است. هر دو خودروی مرسدس بنز و بی‌ام‌و صندوق عقب کوچک‌تری نسبت به حالت عادی دارند که دلیل آن تجهیزات اضافی برای سیستم هیبریدی است. مرسدس بنز از صندوق عقب با ظرفیت ۳۱۵ لیتری بهره می‌برد، درحالی‌که بی‌ام‌و دارای ۳۷۵ لیتر فضا در صندوق عقب است. هر دو خودروی آلمانی دارای سیستم خم کردن صندلی‌های عقب هستند که در تسلا نمی‌توانید آن را ببینید. در نتیجه افراد می‌توانند با فشار دادن یک دکمه یا کشیدن یک اهرم، صندلی‌ها را تا کرده و جای بیشتری برای قرار دادن اشیا در صندوق عقب خالی کنند.

در تسلا مدل ۳، شما صندوق عقب ۴۲۵ لیتری دارید که هم‌اکنون بزرگ‌تر از دو مدل دیگر است. اما پس از آن تسلا به لطف صندوق ۱۲۰ لیتری در جلو، مزیت بیشتری برای علاقه‌مندان به مسافرت ارائه می‌دهد. این خودرو از سیستم خم کردن صندلی‌های عقب شبیه بی‌ام‌و بهره نمی‌برد، اما همچنان می‌توانید صندلی‌های عقب را به سمت پایین جمع کنید تا سطح صافی ایجاد کنید؛ اگرچه باید این کار را از صندلی‌های عقب انجام دهید.

رانندگی

اگر ب‌ام‌و و مرسدس بنز استاندارد (بنزینی) را در مقابل تسلا قرار دهید، سدان‌های آلمانی جذاب‌تر و زیباتر خواهند بود. اما با استفاده از قدرت هیبریدی در ترکیب، ممکن است شگفت‌زده شوید.

هنگام رانندگی با بی‌ام‌و ۳۳۰e، به لطف حسی که از فرمان می‌گیرید، بسیار شبیه بی‌ام‌و سری ۳ معمولی است. اما وزن اضافه شده سیستم الکتریکی به این معنی است که سیستم تعلیق باید سفت‌تر باشد تا وزن را حفظ کند. به عبارت دیگر، ضربه‌ها در این خودروی هیبریدی بیشتر احساس می‌شوند.

مقایسه خودروهای برقی تسلا، مرسدس بنز و بی ام و

بی‌ام‌و ۳۳۰e به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی متصل به موتور الکتریکی مجهز شده است که قدرت ترکیبی آن را به ۲۹۲ اسب بخار می‌رساند. هنگامی که فقط در حالت برقی حرکت کنید، برای طی کردن ۶۰ کیلومتر (۳۷ مایل) در دسترس است و وقتی می‌خواهید سرعت خود را افزایش دهید، پیشرانه بنزینی در واکنش کند است. مطمئناً رانندگی به اندازه مدل‌های بنزینی بی‌ام‌و سری ۳ که فقط سوخت فسیلی دارند، اسپرت یا سرگرم‌کننده نیست.

بسته باتری ۱۲ کیلووات ساعتی بی‌ام‌و، کوچک‌تر از واحد ۲۵ کیلووات ساعتی مرسدس بنز است و شما فقط می‌توانید آن را با استفاده از جریان AC با حداکثر ۲۲ کیلووات شارژ کنید. از سوی دیگر، باتری مرسدس بنز را می‌توان با جریان مستقیم (DC) با نرخ تا حداکثر ۵۵ کیلووات شارژ کرد تا سریع‌تر به بیشینه شارژ برسد.

در مرسدس بنز، گزینه‌های پیشرانه بنزینی ۲ لیتری یا ۲ لیتری دیزلی همراه با موتور الکتریکی برای انتخاب ارائه می‌شود که به ترتیب ۳۱۲ و ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارند. در اینجا با نسخه‌ی بنزینی، تغییر از برق به قدرت بنزینی بسیار نرم‌تر است. گفته می‌شود، شما این تغییر را به دفعات انجام نخواهید داد، زیرا مرسدس بنز می‌تواند مسیر ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) را با سیستم برقی طی کند.

مرسدس بنز C300e نسبت به بی‌ام‌و دارای تنظیمات راحت‌‌تری است و اگرچه می‌توانید وزن اضافی را در گوشه‌ها احساس کنید، اما به خوبی خود را نگه می‌دارد. این موتور به اندازه بی‌ام‌و پیشرفته است، اما وقتی پای خود را روی پدال گاز می‌گذارید، موتور در ابتدا می‌تواند کاملاً خسته به نظر برسد.

مقایسه خودروهای برقی تسلا، مرسدس بنز و بی ام و

در مقایسه با ۳۳۰e و C300e، تسلا مدل ۳ برنده واضح رانندگی است. ساکت و آرام است و وقتی پای خود را روی پدال گاز قرار می‌دهید، نسبت به خودروهای رقیب عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. مدل پایه استاندارد رنج پلاس تسلا مدل ۳ از موتور برقی تکی با قدرت ۲۷۲ اسب بخار بهره می‌برد و درحالی‌که قدرت آن در مقایسه با هیبریدی‌ها کم است، بسیار سریع‌تر به نظر می‌رسد.

همچنین خریداران می‌توانند باتری ۵۸ کیلووات ساعتی را بسیار سریع‌تر از بسته‌های باتری کوچک‌تر خودروهای هیبریدی شارژ کنند و شبکه گسترده سوپرشارژر تسلا به این معنی است که هرگز از ایستگاه شارژ خیلی دور نخواهند بود. بین این سه خودرو، تسلا سرگرم‌کننده‌ترین رانندگی را دارد و اگرچه هیچ احساس واقعی از فرمان فوق‌العاده سریع آن وجود ندارد، اما به اندازه دو خودروی دیگر تنبل به نظر نمی‌رسد.

بسته باتری ۵۴ کیلووات ساعتی تسلا مدل ۳ از مجموع باتری‌های مرسدس و بی‌ام‌و بزرگتر است. همین باعث می‌شود مسافت ۴۴۷ کیلومتر (۲۷۸ مایل) را بتوان با یک‌بار شارژ طی کرد و به لطف ظرفیت شارژ ۱۷۰ کیلووات، می‌توان مدل ۳ را سریع‌تر از هر یک از خودروهای هیبریدی کاملاً شارژ کرد.

درحالی‌که خودروی برقی تسلا مزیت‌های زیادی نسبت به خودروهای هیبریدی بی‌ام‌و و مرسدس دارد، واقعیت این است که اگر برق شما تمام شود، می‌توانید در مدل هیبریدی فقط با موتورهای بنزینی کار کنید. اما اگر برای سفرهای طولانی خود برنامه‌ریزی کنید و به یاد داشته باشید که می‌توانید همیشه در خانه سوخت‌گیری کنید، تسلا کمتر از خودروهای دیگر، کاربردی نخواهد بود.

نتیجه نهایی

هر سه خودروی این مقایسه بسیار توانا هستند و می‌توانند انتخاب‌های معتبری باشند. با این حال، بین دو گزینه‌ی هیبریدی، مرسدس بنز نسبت به بی‌ام‌و برتری دارد و از نظر شیک‌تر، راحت‌تر و قابل استفاده‌تر بودن در نیروی الکتریکی، پیروز می‌شود.

مقایسه خودروهای برقی تسلا، مرسدس بنز و بی ام و

اما برای آزمایش کلی، تسلا مدل ۳ خودروی متعادل‌تری به نظر می‌رسد. این خودرو برای رانندگی بهتر، کاربردی‌تر و نسبت به بی‌ام‌و و مرسدس بنز بسیار کمتر در معرض خطر است. بله، باید مطمئن شوید که در سفرهای طولانی‌تر، توقف‌های مناسبی برای شارژ کردن خودروی برقی وجود دارد. با این حال در رانندگی روزانه، برتری زیادی برای تسلا نسبت به خودروهای هیبریدی احساس می‌شود.

آزمایش کنونی فقط ثابت می‌کند که خودروهای الکتریکی راه طولانی را طی کرده‌اند و هیبریدی‌ها دیگر برای رانندگی روزانه چندان کاربردی نیستند. اما اگر هنوز با استدلال ما برای خرید خودروی تمام الکتریکی قانع نشده‌اید، مدل‌های پلاگین هیبریدی هنوز هم عالی هستند. از بین دو خودروی پلاگیی هیبریدی (PHEV)، مرسدس بنز C300e مدل انتخابی در نشریه پدال است.

قیمت خودرو

هم‌اکنون می‌توان تسلا مدل ۳ را با قیمت‌هایی که از ۵۵،۳۸۵ دلار (۴۰،۹۹۰ پوند طبق نرخ ارز فعلی) خریداری کرد. بی‌ام‌و ۳۳۰e یکی از مدل‌های باکیفیت سری ۳ است و اگر با استایل شما مطابقت دارد و می‌خواهید با خرید آن مقداری پول پس‌انداز کنید، باید بدانید که قیمت بی‌ام‌و سری ۳ از ۴۸،۶۴۰ دلار (۳۶،۰۰۰ پوند) شروع می‌شود. با توجه به شروع نشدن فروش، هنوز قیمت مرسدس بنز C300e مشخص نشده است.

مشخصات

مرسدس کلاس C

تیپ اسپرت

تیپ پایه دارای رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌‌های جلو LED، صفحه‌نمایش لمسی سیستم سرگرمی ۱۱/۹ اینچی، نمایشگر ۱۲/۳ اینچی راننده و چند سیستم دستیار راننده است.

تیپ آ.ام‌گ لاین

تیپ آ.ام‌گ لاین (AMG-Line) با کیت بدنه اسپرت و رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، پدال‌های فولادی ضد زنگ، فرمان چرمی اسپرت و تزئینات چرمی اضافی در دسترس قرار می‌گیرد.

تیپ آ.ام‌گ لاین پریمیوم

مرسدس برای تیپ آ.ام‌گ لاین پریمیوم (AMG Line Premium) رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، سیستم نور بالا تطبیقی ​​پیشرفته و دوربین ۳۶۰ درجه اضافه می‌کند. خریداران همچنین واقعیت افزوده را برای سیستم ناوبری ماهواره‌ای دریافت می‌کنند.

آ.ام‌گ لاین پریمیوم پلاس

بالاترین تیپ مرسدس بنز کلاس C با نام آ.ام‌گ لاین پریمیوم پلاس (AMG Line Premium Plus) با سقف پانوراما کشویی، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی مختلف، نمایشگر هدآپ و کنترل تهویه مطبوع خودکار چهار منطقه‌ای عرضه می‌شود.

بی‌ام‌و سری ۳

تیپ ام اسپرت

بی‌ام‌و ۳۳۰e تنها در دو تیپ موجود است که تیپ ام اسپرت (M Sport) از کیت بدنه‌ی اسپرت M، صندلی‌های اسپرت، فرمان چرمی، چراغ‌های LED تطبیقی ​​و تهویه مطبوع خودکار بهره می‌برد.

تیپ ام اسپرت پرو

تیپ ام اسپرت پرو (M Sport Pro) دارای ترمزهای M Sport، سیستم تعلیق تطبیقی، دستیار پارک همه جانبه و تغییرات اضافی برای اسپرت‌تر شدن است که با پرداخت کمی هزینه‌ی بیشتر نسبت به تیپ پایه در دسترس قرار می‌گیرد.

تسلا مدل ۳

استاندارد رنج پلاس

تسلا مدل ۳ با انتخاب طراحی داخلی پریمیوم (Premium) یا پارشال پریمیوم (Partial Premium)، دارای صفحه‌نمایش لمسی ۱۵ اینچی، گرمکن صندلی‌های جلو، سقف شیشه‌ای رنگ‌شده و سیستم صوتی ممتاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی