با چند مدل غذای نونی سریع پز آشنا شوید / چند مدل کوکو


با چند مدل غذای نونی سریع پز آشنا شوید / چند مدل کوکو

اگر برای وعده غذایی اصلی ناهار یا شام دنبال یک غذای نونی خوشمزه و ساده هستید ما تهیه انواع کوکو را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا کوکو هم غذای بسیار خوشمزه‌ای هست و هم تنوع بالایی دارد و هم خیلی سریع می‌توان آن را آماده کرد.

با چند مدل غذای نونی سریع پز آشنا شوید / چند مدل کوکو
انواع کوکو‌های ساده
کوکو‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از خوشمزه‌ترین آن‌ها کوکو سبزی می‌باشد که می‌توانید با استفاده از سبزی‌های مخصوص کوکو آن را تهیه کنید.

در ادامه مواد لازم برای تهیه کوکوسبزی را مشاهده می‌کنید که نسبت بین سبزی و تخم مرغ باید رعایت شود یعنی اگر تصمیم گرفتید مقداری کمتر یا بیشتر کوکو تهیه کنید باید با رعایت نسبت بین مواد مختلف تغییرات را انجام دهید تا هم ظاهر حفظ شد و هم طعم خوشمزه تری داشته باشد.

با چند مدل غذای نونی سریع پز آشنا شوید / چند مدل کوکو
مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی
تخم مرغ: دو تا سه عدد
سبزی کوکویی (تره، گشنیز، جعفری و شوید): ۵۰۰ گرم
روغن مایع: مخصوص سرخ کردن به میزان لازم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سبزی
برای تهیه کوکوسبزی باید ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کرده و سبزی کوکویی که شامل جعفری و تره و گشنیز و شوید می‌باشد را داخل آن بریزید و بعد ۳ عدد تخم مرغ داخل آن شکسته و مقداری نمک و زردچوبه و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و هم بزنید.

سپس یک تابه را روی حرارت گاز گذاشته و کمی روغن داخل آن بریزید. وقتی که روغن داغ شد محتویات کوکو سبزی را داخل ماهیتابه ریخته و با قاشق آن را در همه قسمت‌ها پخش کنید تا به ضخامت برابری برسد.

بعد از اینکه یک طرفه کوکو‌ها سرخ شد می‌توانید ان را برش زده و به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم خوب سرخ شود. اگر در ماهیتابه را بگذارید کوکوسبزی حجم بیشتری پیدا می‌کند.

شما می‌توانید برای وعده‌های اصلی خود کوکوی مرغ، کوکو سیب زمینی با زرشک و گردو و کوکوی لوبیا سبز یا کوکو ذرت و کوکو بادمجان و کوکوی تره و همچنین کوکوی کدو سبز هم تهیه کنید.

با چند مدل غذای نونی سریع پز آشنا شوید / چند مدل کوکو

کوکو سیب زمینی خام
برای اینکه کوکو سیب زمینی تهیه کنید این کار را به دو روش میتوانید انجام دهید یا سیب‌زمینی‌ها می‌توانند به صورت خام باشند و آن‌ها را رنده کنید و با تخم مرغ و ادویه مخلوط کنید و یا می‌توانید آن‌ها را بپزید و بعد آن‌ها را به صورت پوره در بیاورید و با تخم مرغ و ادویه مخلوط کنید و سرخ کنید. اگر بخواهید کوکو سیب زمینی خام تهیه کنید باید از روش زیر استفاده کنید:

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی
سیب زمینی متوسط: دو عدد
تخم مرغ: دو عدد
پیاز متوسط: یک عدد
سبزی شنبلیله: یک قاشق غذاخوری
آرد سوخاری: یک قاشق غذاخوری
کنجد: یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل قرمز، پودر سیر یا پیاز، ادویه: به مقدار دلخواه
روغن مایع: به مقدار لازم
با چند مدل غذای نونی سریع پز آشنا شوید / چند مدل کوکو

دستور پخت کوکو سیب زمینی خام
برای درست کردن این کوکو باید سیب زمینی‌ها را پوست کنده و با رنده ریز رنده کنید و بعد باید پیاز‌ها را هم با رنده ریز داخل سیب زمینی رنده کنید و خوب با هم مخلوط کنید و دانه دانه تخم مرغ‌ها را هم اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسد و بعد ادویه جات را هم به آن اضافه کرده و سپس یک ماهیتابه را روغن ریخته و روی گاز بگذارید.

وقتی که روغن داغ شد سیب زمینی را به حالت شامی کباب یا به صورت پخش در ماهیتابه بریزید و وقتی که یک طرف آن سرخ شد برگردانده و اجازه بدهید که طرف دیگر هم سرخ شود و در نهایت می‌توانید آن را در کنار نان و سبزی و ترشی و سالاد میل کنید.

انواع کوکوی مجلسی
اگر مهمانی مهمی در پیش دارید و یا مجلسی در نظر دارید که می‌خواهید در کنار انواع خورشت‌ها و پلو‌ها غذای نونی هم داشته باشید می‌توانید سفره خود را با انواع کوکوی مجلسی رنگین تزیین کنید که یکی از این کوکو‌هایی که بسیار خوشمزه هستند و طعم زیادی دارند کوکوی مرغ می‌باشد که می‌توانید از ران یا سینه مرغ برای تهیه کوکو استفاده کنید.

در ادامه مواد لازم برای تهیه کوکو مرغ سوخاری را مشاهده می‌کنید و پس از آن دستور پخت کوکوی مرغ را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه کوکوی مرغ سوخاری
ران مرغ: ۸ عدد
سیب زمینی متوسط پخته: ۲ عدد
پنیر پیتزا: ۵۰۰ گرم
فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، نمک: به میزان لازم
زعفران دم کرده: ۵ تا ۶ قاشق غذا خوری
آب جوش: ۲ لیوان
پودر سوخاری خانگی: ۲ لیوان

طرز تهیه کوکو مرغ سوخاری
برای تهیه کوکو باید مرغ‌ها را با مقداری ادویه که دلخواه شما است طعم دار کنید و ماساژ بدهید و بعد آن را درون روغن سرخ کنید تا تغییر رنگ بدهد.

بعد از این کار ۶ قاشق غذاخوری زعفران و دو لیوان آب جوش را به همراه مقداری نمک به این مرغ‌ها اضافه کرده و در ظرف را بگذارید تا مرغ‌ها با حرارت زیاد مغزپخت شوند.

بعد از اینکه پختند، گوشت را از استخوان جدا کرده و در گوشه‌ای بگذارید. سپس گوشت‌ها را به کمک مخلوط کن خورد کنید و بعد سیب زمینی را هم پخته و به صورت پوره در بیاورید و با مرغ‌هایی که خرد کرده بودید مخلوط کنید و ادویه جاتی که گفته شد را هم به آن اضافه کرده و پنیر پیتزا را هم به این ترکیب اضافه کنید. البته اگر رژیم دارید و به دنبال غذا‌های لاغر کننده هستید و رژیم کاهش وزن را پیش رو دارید میتوانید پنیر‌پیتزا استفاده نکنید.

در نهایت باید محتویات را به شکل کوکو درآورده و داخل زرده تخم مرغ کنید و بعد داخل پودر سوخاری بگذارید و بیرون آورده و بعد آن‌ها را سرخ کنید.
با چند مدل غذای نونی سریع پز آشنا شوید / چند مدل کوکو
انواع کوکو پیتزایی
در بین انواع مختلف کوکو‌ها یکی از آن‌ها جزو غذا‌های بین المللی محسوب می‌شوند که بسیار خوشمزه هستند که به آن کوکو پیتزایی می‌گویند و طرز تهیه آن زیاد هم پیچیده نیست و خیلی راحت می‌توانید آن را برای وعده غذایی اصلی خود تهیه کرده و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

در ادامه مواد لازم برای تهیه کوکو پیتزایی برای دو نفر را مشاهده میکنید که باید به نسبت بین مواد توجه داشته باشید تا هم ظاهر غذا و هم طعم آن دلنشین باشد.

اگر خواستید کوکو را برای تعداد نفرات بیشتر تهیه کنید باید مقدار مواد اولیه را با توجه به تعداد نفرات تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه کوکو پیتزایی
آرد سفید: ۱ پیمانه
آب: ¾ پیمانه
تخم مرغ: ۱ عدد
پنیر پیتزا: ½ پیمانه
سینه مرغ: ½ سینه
فلفل دلمه‌ای رنگی: ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر:۱ قاشق چایخوری
روغن مایع: ۶ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و آویشن: به مقدار کافی

دستور پخت کوکو پیتزایی
در اولین مرحله برای درست کردن این کوکو خوشمزه باید سینه مرغ را با کمی آب، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه داخل قابلمه بگذارید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا به جوش بیاید و مرغ شما بپزد.

برای اینکه کاملاً بپزد تقریباً یک ساعت زمان نیاز دارید.

بعد از اینکه مرغ شما پخت می‌توانید آن را ریش ریش کنید و در گوشه‌ای بگذارید تا خنک شود و به دنبال ادامه مراحل پخت کوکو پیتزایی بروید.

تخم مرغ را با روغن ترکیب کنید تا یکدست شود و بعد کمی آویشن، نمک و فلفل سیاه را هم به آن اضافه کنید. حالا باید پنیر پیتزا را در کنار مرغ ریش شده و بقیه مواد اضافه نمایید و خوب مخلوط کنید که یکنواخت و یکدست باشند. آرد را هم الک کرده و با بکینگ پودر مخلوط کنید و به موادی که از قبل تهیه کرده بودید اضافه کنید.

حالا باید فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا فضای داخلی آن گرم شود و بعد یک ظرف مناسب فر را انتخاب کرده و داخل آن را با مقداری روغن چرب کنید و مایه کوکو را داخل آن پخش کنید تا در همه قسمت‌ها به صورت یکنواخت ضخامت یکدستی داشته باشد و روی آن را صاف کنید.

برای تزیین می‌توانید کمی فلفل دلمه‌ای رنگی که به صورت نگینی خرد شده بریزید و ۴۰ دقیقه ظرف حاوی مواد کوکو پیتزایی را داخل فر بگذارید تا کاملاً بپزد. بهتر است ظرفی که گود باشد استفاده نکنید، چون زمان پخت را بالاتر می‌برد.

اگر خواستید تست کنید که کوکو پخته شده یا خیر بعد از نیم ساعت می‌توانید یک خلال دندان یا سیخ چوبی داخل آن فرو کنید. اگر مواد به آن نچسبید یعنی کوکو پخته و می‌توانید آن را از فر بیرون بیاورید و در ظرف دلخواه سرو کرده و در کنار سس و نان میل کنید.

با چند مدل غذای نونی سریع پز آشنا شوید / چند مدل کوکو

طرز تهیه انواع کوکو و کتلت
برای درست کردن غذا‌های ساده نباید به خود سخت بگیرید، چون بیشتر آن‌ها از یک دستورالعمل مشابه پیروی می‌کنند و در همه انواع کوکو از تخم مرغ استفاده می‌شود و باید محتویات را به همراه تخم مرغ با ادویه با نسبت‌های مشخص ترکیب کنید تا بتوانید غذای دلخواه خود را درست کنید.

حتی می‌توانید طعم‌ها و ایده‌های جدیدی از خود بدهید و مواد غذایی که برایتان لذیذ‌تر است یا دکتر برای شما تجویز کرده را استفاده کنید. به طور مثال کوکوی عدس و بادمجان و لوبیا سبز و ... از جمله غذا‌های متنوع و خوشمزه‌ای هستند که هم به سادگی تهیه می‌شوند و هم سرشار از مواد مغذی هستند و می‌توانند یک وعده غذایی کامل برای شما محسوب شوند.
منبع: دکور پلاس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند