برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای تحقق بیانیه گام‌ دوم انقلاب


برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برای تحقق بیانیه گام‌ دوم انقلاب

مشهد- ایرنا- مسوول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: این مرکز دانشگاهی تلاش دارد با برگزاری کارگاه‌های بازخوانی و تبیین، تمامی استادان و کارکنان دانشگاه را برای تحقق بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی بسیج کند.

حجت الاسلام مصطفی رجایی‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از ۲ سال قبل و پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام‌ معظم رهبری، دبیرخانه راهبردی استانی را در تمامی مراکز دانشگاه‌ آزاد اسلامی تشکیل داد که دانشگاه آزاد مشهد هم که مسوولیت بسیج اساتید این دانشگاه در خراسان‌ رضوی را دارد، تاکنون فعالیت‌های زیادی در این چهارچوب داشته و سعی کرده برای سه گروه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به صورت مجزا برنامه ریزی کند.

وی تاکید کرد: با وجود فعالیت های زیاد انجام شده در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، باید اذعان کرد که نسبت‌ به آن چه که باید انجام شود کار زیادی انجام‌ نشده است و ما به عنوان جامعه دانشگاهی وظایف فراوان و متعددی در این زمینه داریم.

این مسوول دانشگاهی افزود: ما معتقدیم که اگر بتوانیم روی اساتید تأثیر مثبت بگذاریم و استادان مفید و مؤثری داشته‌ باشیم عملاً ۶۰ تا ۷۰ درصد این رسالت فرهنگی خود را به انجام رسانده ایم چون این استادان می‌توانند روی دانشجویان اثرگذار باشند.

مسوول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: بر این اساس بحث آموزش تمامی استادان، اعم از اعضای هیات علمی و استادان حق التدریسی استان، که مجموعا قریب سه هزار نفر می شوند در برنامه است که تاکنون جلسات متعددی نیز برای آنها برگزار شده است.
وی گفت: امسال هم در این چهارچوب کارگاهی ۲ روزه با عنوان «کارگاه بازخوانی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در روزهای ۱۹ و ۲۰ آبانماه در سه بازه زمانی و به مدت ۱۲ ساعت در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حال برگزاری است.

حجت الاسلام رجایی پور افزود: در این کارگاه ۴۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.

در حال حاضر ۶۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که حدود ۳۳ هزار تن از این دانشجویان در واحد مشهد مشغول به تحصیلند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از فرو ریختن یک ساختمان در آفریقای جنوبی؛ مدفون شدن 59 نفر زیر آوار!