آمریکا چندین فرد از نیکاراگوئه را تحریم کرد


آمریکا چندین فرد از نیکاراگوئه را تحریم کرد

دولت آمریکا از تحریم 9 فرد مرتبط با دولت نیکاراگوئه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت آمریکا امروز (سه‌شنبه) ۹ فردِ دولتی و دیپلمات از نیکاراگوئه و مرتبط با وزارت عمومی این کشور (Public Ministry of Nicaragua) را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره گفت: «دولت آمریکا ۹ فرد مرتبط با دفتر دادستان عمومی نیکاراگوئه را تحریم کرد؛ این اقدام بخشی از واکنش ما به انتخابات اخیر در این کشور است.»

در بخشی از بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) در واکنشی به انتخابات اخیر در نیکاراگوئه، وزارت عمومی و همچنین ۹ مقام از دولت این کشور را تحریم کرد. این اقدام شامل افرادی است که شهروندان نیکاراگوئه را از حقوق اساسی خودشان محروم می‌کنند.»

هفته گذشته آمریکا ضمن «غیردموکراتیک» دانستن انتخابات سراسری در نیکاراگوئه، این کشور را تهدید به اعمال تحریم کرده بود.

پیش از آن نیز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود که انتخابات سراسری در نیکاراگوئه دموکراتیک نبوده و واشنگتن دولت فعلی این کشور را مسئول این کار می‌داند.

بایدن دولت نیکاراگوئه را متهم کرد که از ماه مه (اردیبهشت) نزدیک به ۴۰ چهره مخالف از جمله نامزد‌های احتمالی ریاست جمهوری را زندانی کرده است.

به تازگی مردم نیکاراگوئه، رئیس جمهور و پارلمان را برای پنج سال آینده انتخاب کردند. جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستا، «دانیل اورتگا» رئیس‌ جمهور نیکاراگوئه و همسرش «روزاریو موریلو» معاون رئیس‌ جمهور نیکاراگوئه را به ترتیب به عنوان نامزد ریاست جمهوری و نخست‌ وزیری تایید کرده بود.

رسانه‌های خبری نیز اعلام کردند که دانیل اورتگا برای چهارمین دوره پیاپی به عنوان رئیس‌ جمهور نیکاراگوئه انتخاب شده است. این انتخاب در حالی صورت گرفت که رقبای سیاسی اورتگا پیش از رای‌گیری بازداشت شدند.

همچنین در ماه‌های منتهی به انتخابات نیکاراگوئه، کشور‌های غربی و آمریکای لاتین، نگرانی عمیق خود را درباره ناعادلانه بودن رای‌گیری ابراز کردند؛ آن‌ها معتقد بودند که اورتگا مخالفان و افرادی که با او اختلاف عقیده دارند را بازداشت کرده بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا