ادعای وزارت خارجه آمریکا: روسیه موشک ضد ماهواره آزمایش کرده است


ادعای وزارت خارجه آمریکا: روسیه موشک ضد ماهواره آزمایش کرده است

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد مسکو یک موشک ضد ماهواره را علیه یکی از ماهواره‌های آمریکایی آزمایش کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد روسیه یک موشک ضد ماهواره را علیه یکی از ماهواره‌های آمریکایی ازمایش کرده است.

این در حالی است که شبکه سی ان ان نیز به نقل از دو تن از مقامات آمریکایی اعلام کرد آمریکا در خصوص آزمایش سلاح ضد ماهواره‌ای که روسیه آن را به انجام رسانده، نگران است. این در حالی است که یکی از این مقامات گفته است این کار می‌تواند زباله‌های فضایی خطرناکی را در فضا ایجاد کند.

همچنین فرمانده فضایی آمریکا مدعی شد که یک «رویداد مولد زباله» رخ داده؛ هرچند وی جزئیات بیشتری از این مسأله را نگفت و نیز اشاره‌ای هم به روسیه نکرد.

شبکه سی ان ان به نقل از یکی از این مقامات آمریکایی اعلام کرد یک موشک زمینی به سمت هدفی در مدار زمین پرتاب شده است که می‌تواند قابل توجه باشد؛ چرا که تنها چند عدد آزمایش‌های موفقیت آمیز ضد ماهواره از سوی آمریکا، روسیه، چین و هند انجام شده است.

سخنگوی فرمانده فضایی آمریکا اعلام کرد: ما فعالانه در حال کار بر روی این میدان زباله‌ای هستیم و تا زمان اطمینان از اینکه تمامی کشور‌هایی که در حوزه فضا فعالند، اطلاعات لازم برای مانور ماهواره‌ها را در صورت ضربه خوردن در اختیار داشته باشند، به کار خود ادامه می‌دهیم.

گفتنی است این اقدام در حالی انجام شده است که تنش‌ها میان روسیه و آمریکا، زنگ خطر را در خصوص استقرار نیرو‌های روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین به صدا در آورده است. همچنین این در حالی است که لهستان، لیتوانی و لتونی گفته اند که در حال بررسی اجرای ماده ۴ ناتو در مورد بحران مهاجران در مرز‌های خود با بلاروس هستند.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اندونزی: پوتین هنوز برای شرکت در اجلاس گروه 20 تصمیمی نگرفته است