قزوین استانی پرآب اما تشنه


قزوین استانی پرآب اما تشنه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین استانی پر آب اما تشنه است قزوین جزو معدود استان‌هایی است که دارای منابع آبی بسیار هستیم اما مدیریت آن در دست ما نیست.

لطف‌الله سیاهکلی در جلسه شورای اداری استان قزوین که امروز ۲۷ آبان در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در قزوین چند کار بزرگ وجود دارد و از استاندار انتظار داریم این موضوعات را برای مردم استان تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: از جمله این مشکلات می‌توانیم به آب استان قزوین اشاره کنیم در استان قزوین در مقوله آب شرب و کشاورزی با مشکل مواجه هستیم؛ استان قزوین استانی پر آب اما تشنه است قزوین جزو معدود استان‌هایی است که دارای منابع آبی بسیار هستیم اما مدیریت آن در دست ما نیست.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در خصوص آب شرب چندین سال است که به مردم استان وعده داده شده است؛ امسال برای انتقال آب سد طالقان به قزوین با بخش خصوصی قرارداد منعقد کردیم؛ اگر می‌خواستیم به انتظار بودجه دولتی بمانیم باید ۳۰ سال منتظر می‌ماندیم.

وی بیان کرد: از استاندار می‌خواهیم که مسئولان در خدمت به مردم ممیزی نداشته باشند چراکه همه شهروند جمهوری اسلامی هستند و مسئولان باید نیاز آنان را پاسخ دهند.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: فرودگاه مهرآباد به معضلی برای تهران تبدیل شده است که می‌توان آن را به جنوب شهرستان آبیک واقع در دشت الله‌آباد منتقل کرد اینگونه تهران قزوین و البرز از آن منتفع خواهند شد.

وی ادامه داد: قزوین باید به بندر خشک تبدیل شود؛ استان قزوین در نزدیکی بندر انزلی قرار دارد و می‌تواند به عنوان بارانداز این بندر عمل کند برای همین منظور ریل راه آهن تا این مسیر امتداد پیدا کرده است همچنین متروی هشتگرد به قزوین نیز از پروژه‌های بر زمین مانده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: قزوین می‌تواند معین تهران باشد، اقتصاد، عمران، معیشت و امنیت مردم مهم است قزوین جزو استان‌های اقتصادی است و در حوزه کشاورزی و صنعت می‌تواند دیگر استان‌ها را نیز پشتیبانی می‌کند.

سیاهکلی در پایان یادآور شد: در سال‌های پیش از انقلاب در شهرک‌های صنعتی قزوین هر کارخانه درخواست کارگر داشت برای همین تهرانی‌ها، همدانی‌ها، مازندرانی‌ها و گیلانی‌ها در قزوین مستقر شدند اما امروز حتی فرزندان قزوین نیز بیکار هستند که با همت می‌توانیم اشتغال‌زایی داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید