حوزه های علمیه خاستگاه مردمی دارند/ به یک مرکز تخصصی در حوزه زن و خانواده نیاز داریم


حوزه های علمیه خاستگاه مردمی دارند/ به یک مرکز تخصصی در حوزه زن و خانواده نیاز داریم

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: بر اساس ماموریت افق 1414 باید یک مرکز تخصصی در حوزه زن و خانواده ایجاد کنیم که به مسایل روز زن و نظام خانواده پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت پور» در مراسم افتتاح نمایندگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و مراسم آغازی اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که صبح امروز 29 آبان برگزار شد، گفت: حوزه های علمیه خواهران در کنار حوزه های علمیه برادران ماموریت های مشترکی دارند که برای همه شناخته شده است. آنچه که در ماموریت و عملکرد این دو حوزه تفاوت ایجاد می کند، مسایل مربوط به زن و خانواده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: حوزه های علمیه خواهران با محور قرار دادن خانواده و آموزش و موضوعات مرتبط با خانواده و زن و کانون توجه قرار دادن خانواده و زن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و تاکید بر تاسیس حوزه های علمیه خواهران گفت: از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که به پدیده حوزه های علمیه خواهران به نحو شایسته ای توجه کرد و دستگاه تعلیم و تربیت مستقلی برای این هدف ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: شورای سیاستگزاری حوزه علمیه برای فعالیت های مختص حوزه های علمیه خواهران تدبیر کرد و این نشانگر امیدی است که به این شجره طیبه به منظور تحقق اهداف جمهوری اسلامی و گسترش مکتب و مذهب وجود دارد.

وی تاکید کرد: امامین انقلاب سهم و جایگاه بانوان را در تعلیم و تربیت و تعقیب مسایل حوزه دین به جد باور داشتند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اساسنامه مرکز مدیریت حوزه علمیه و شورای سیاستگزاری گفت: در این اساسنامه پنج هدف بیان شده که مزیت مربوط به عرصه دین و خانواده به عنوان موارد مورد تاکید خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه باید در فعالیت های حوزه زن و خانواده توانمند شوند. طلاب حوزه های علمیه و حوزه علمیه خواهران باید هدایتگر دینی جوامع و نظام اسلامی و پاسخ به نیازهای دینی جامعه به ویژه در حوزه زن و خانواده باشند و تاثیرگذار در نظامات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی همسو با آرمان های نظام باشند و همه اینها نگاه دوراندیشانه نسبت به ظرفیت خواهران را در اهداف پنج گانه تاکید می کند و اینها نگاه دقیق استراتژیک به ظرفیت زنان است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه ارزش های رهبران دینی است که ظرفیت های خاموش را روشن و به حرکت در می آورند، گفت: در حال حاضر در 28 استان کشور و تهران دفاتر استانی حوزه علمیه خواهران داریم و طلبه های خواهر در 73 مدرسه مشغول تعلیم و تربیت هستند و جمعیت قابل توجه ای از مجموعه حوزه های علمیه بانوان را در استان تهران داریم.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی نمایندگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در تهران گفت: ارتقای سطح تعاملات و گسترش همکاری با سازمان ها و نهادها در سطح ملی و پیگیری امور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در سطح کشور از اهداف راه اندازی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه های علمیه نهادی مردمی بوده و خاستگاه مردمی دارد، گفت: بر اساس ماموریت افق 1414 باید یک مرکز تخصصی در حوزه زن و خانواده ایجاد کنیم که به مسایل زن و نظام خانواده مطابق با شرایط روز پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: در شرایط جدید و پیچیده ای که جهان در حال نمایان کردن آن است، حضور مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در کانون کشور و درگیر شدن در مسایل کانونی خانواده به ارتباط با کارشناسان نیاز دارد و دستگاه های دینی نظیر حوزه های علمیه زمانی اثرگذار می شوند که پا به پای تغییر مسایل به خوبی بتوانند نقش خود را ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه حوزه علمیه باید خود را مسئول حل مشکلات و مسایل یا مشارکت در حل مسایل بداند، گفت: ما باید در مقوله های مربوط به مسئله طلاق، ازدواج، کندی ازدواج، فرزندآوری و کندی فرزندآوری و انحرافاتی که به واسطه فضای مجازی در درون خانواده ها شکل می گیرد، بپردازیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران در ادامه با بیان اینکه ظرفیت های دینی و ظرفیت های اسلام آنچنان قوی است که برای حل هیچ مسئله ای پشت در نخواهد ماند، گفت: اگر امروز مشکل داریم به دلیل سازوکارها و عدم تدبیر مناسب است، بنابراین باید در ایجاد سازوکارهای مناسب بیشتر دقت کنیم.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

5هزار مربی قرآن در طرح بشری آموزش دیده اند