86 درصد از دانش‌آموزان قشمی واکسینه شدند


86 درصد از دانش‌آموزان قشمی واکسینه شدند

قشم-ایرنا- فرماندار قشم گفت: 14 هزار و 608 نفر از دانش‌آموزان قشمی برابر با 86 درصد از جمعیت این قشر زیر پوشش طرح واکسیناسیون همگانی قرار گرفتند.

علیرضا نصری روز شنبه در نشست شورای سلامت قشم افزود: برای بازگشایی مدارس باید تمام دانش‌آموزان قشمی واکسن خود را تزریق کنند.

وی ادامه داد: همچنین تمام فرهنگیان و افراد مرتبط با مدارس نیز باید زیر پوشش واکسیناسیون قرار بگیرند

نصری تصریح کرد: در صورتی که دانش‌اموز و یا یک فرهنگی قصد تزریق واکسن ندارد، باید با هزینه خود در هفته ۲ بار پاسخ آزمایش خود مبنی بر مبتلا نبودن به کرونا را ارائه دهد.

۲۷ هزار و ۷۵۱ کودک واکسن سرخک دریافت کردند

فرماندار قشم گفت: با توجه به مشاهده بیماری سرخک و سرخچه در قشم، ۲۷ هزار و ۷۵۱ کودک ۹ ماه تا هشت ساله زیر طرح واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی افزود: هم اکنون اپیدمی این بیماری در کشوبرخی کشورهای اطراف مشاهده می‌شود که به دلیل ارتباط آنان با قشم این بیماری در قشم مشاهده شد.

نصری با اشاره به اینکه ۳۲ هزار کودک باید در قشم واکسن سرخک تزریق کنند، ادامه داد: تا کنون ۸۶.۵ درصد از این جمعیت زیر پوشش قرار گرفتند که برای رسیدن به شرایط نرمال باید حداقل ۹۵ درصد از کودکان در این رده سنی واکسن دریافت کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟