آیت‌الله علم‌الهدی: دولت سیزدهم تولید گفتمان کرده است


آیت‌الله علم‌الهدی: دولت سیزدهم تولید گفتمان کرده است

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در دولت سیزدهم تولید گفتمان صورت گرفته و درصدد گفت‌وگو کردن با مردم است، مساله مبارزه با فساد و تبعیض و اختلاس نیز از مطالبه مردم برخاسته است.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در دیدار با جمعی از فرزندان شهیدان خراسان رضوی، افزود: گفتمان‌سازی، خط فکری است که امیدواریم در این دولت ادامه پیدا کند، دولت سیزدهم به دنبال مردم راه افتاده است تا بتواند مشکلات را حل کند و گفتمان دوم، مقابله با مساله رانت، تبعیض و فساد است که بحمدالله به خوبی دارد صورت می‌گیرد.

وی، «رانت سیاسی» را یک ناهنجاری و مشکل جدی در کشور دانست و تصریح کرد: مردم تسلیم این رانت سیاسی شده بودند، اما امروز بستر گفتمانی فراهم شده که مردم از دولت مطالبه می‌کنند و این می‌تواند بسیار به پیشرفت کشور کمک کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که فرزندان شهدا وارثان خون شهدا و استعدادهایشان هستند، بیان کرد: روزی در دانشگاه امام صادق (ع) بررسی کردیم و دیدیم اغلب نخبگان دانشگاهی فرزندان شهدا بودند که به‌عنوان یک عنصر محرک در مجامع فرهنگی و دانشگاهی فعالیت می‌کردند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر شما با همین نیرو، انسجام فرزندان شهدا را انجام دهید، قطعأ پیشرفت خواهید کرد، تلاش کنید و ناامید نباشید، با فعالیت‌های جهادی شما، بستر فرهنگی گسترش پیدا می‌کند و مردم متوجه فرهنگ شهیدپروری و شهیدان می‌شوند که این موضوع بسیار مهم است.

وی ادامه داد: طبیعی است وقتی عزیزی شهید می‌شود، خانواده وی دچار سختی می‌شود که الحمدلله شما با یک تحمل و ایده والای انقلابی وارد جامعه شده اید، در شرایطی که شما بزرگان رشد کردید و به‌عنوان یک عضو اثرگذار در جامعه مطرح شدید، از همان استعداد شهید به شما رسیده است.
وی افزود: موفقیت امروز شما به دلیل نهفته بودن استعداد پدرانتان در وجود شما است و به لطف خدا رشد کردید و در این وضع نخبگی قرار گرفتید، پیشرفت شما هم باعث افتخار شهادت و هم باعث افتخار نظام و انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: سفره شهادتی که به نام شهیدان پهن شد، بسیار پربرکت بوده که از خانواده‌ همان عزیزان بازهم شهید داده‌ایم، بصیرتی که شما وارثان شهدا دارید به خاطر وجود خون شهدا و خانواده‌های عزیزتان است.

وی خطاب به فرزندان شهدا گفت: در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه‌ اجتماعی ناامید نشوید، آن چیزی که باید توجه داشته باشید، در ابتدا انسجام خانواده‌های شهداست که باید در این بستر فعالیت کنید تا این انسجام هر چه بهتر و بیشتر فراهم شود، فرزندان شهدا باهم در ارتباط باشند و انسجام پیدا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به سراغ فرزندان شهدا بروید و با آنان حرف بزنید و از مشکلاتشان مطلع شوید، این اتحاد باعث انسجام هر چه بیشتر خانواده‌های شهدا می‌شود که می‌توانید فعالیت‌های جهادی زیادی را در این راستا انجام بدهید.

خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده را در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند