شیمیل ها چه افرادی هستند؟


شیمیل ها چه افرادی هستند؟

شیمیل ها جمعیت خاصی از مردم جهان را تشکیل می دهند.

شیمیل ها افرادی هستند که به دلیل اختلال در هورمون های جنسی گرایش های جنسی متفاوتی دارند. شیمیل ها شرایط خاص خود را دارند. شیمیل ها علاوه بر آسیب پذیر بودن نسبت به دیگران، به حمایت و پشتیبانی بیشتری نیاز خواهند داشت. علل و عوامل زیادی در زندگی متفاوت شیمیل ها نقش دارد. در این مطلب به بررسی علمی دنیای شیمیل ها پرداخته ایم.

به گزارش رکنا، به طور کلی، یکی از مسائلی که شیمیل ها(دو جنسه ها) را از دیگران متمایز می سازد، تفاوت های بارز و برجسته آنها از لحاظ روانی و جسمانی می باشد. از آنجایی که این دسته از افراد از هویت مشخص برخوردار نیستند، بر همین اساس، قابلیت بیان کردن جنسیت دقیق آنها عملاً امکان پذیر نیست. بدون تردید، جنسیت، تشکیل دهنده هویت هر فرد به شمار می رود. بر همین اساس، هنگامی که افراد به هویت واقعی خود دست پیدا می کنند، آگاهی های لازم و کافی از مسائل و موضوعات پیرامون خود را به نحو مطلوب به دست می آورند.

در این میان دو جنسه بودن یا بیناجنس بودن علاوه بر برخورداری از هویت فردی متفاوت، تغییرات ویژگی های جنسی را نیز در بر می گیرد. ناگفته نماند که تغییر در ویژگی ها متاثر از دلایل و علت های مختلفی نظیر شرایط آناتومیک، شرایط محیطی و تغییرات کروموزومی و هورمونی است.

شایان ذکر است که دو جنسه ها به سبب شرایط خاص خود، علاوه بر آسیب پذیر بودن نسبت به دیگران، به حمایت و پشتیبانی بیشتری نیاز خواهند داشت. ناگفته نماند که افراد بیناجنس به علت تناقض در هویت و جنسیت خود، ضمن گذراندن مراحل سخت در زندگی، با چالش ها و مشکلات عدیده ای در سطح اجتماع روبرو هستند.

عوامل اصلی دو جنسه شدن

به طور کلی، علل و عوامل زیادی در دو جنسه شدن افراد تاثیر گذار و مؤثر می باشد. در این میان، وراثت و ژنتیک، یکی از دلایل مهم و حائز اهمیت بروز این مشکل به شمار می رود. عوامل ژنتیکی و وراثتی از جمله عوامل اصلی ایجاد تغییر در ویژگی های جسمانی و هورمون های شخص محسوب می شود. مضاف بر این، در بروز بیناجنس شدن، اختلال در عملکردهای مغزی نظیر اختلال در ناحیه هیپوتالاموس، تاثیر بسزایی از خود برجای می گذارد.

نقش عوامل رفتاری، روانی و محیطی در دو جنسیتی شدن افراد را نیز نمی توان نادیده گرفت. از آنجایی که دو جنسه ها از لحاظ روانی و جسمانی در مقایسه با سایر افراد، از تفاوت های محسوسی برخوردار می باشند، از طریق بررسی و ارزیابی خصوصیات آنها، قابلیت تشخیص بیناجنس بودن افراد به نحو مطلوب امکان پذیر می شود. از تفاوت های جسمانی این دسته از افراد می توان به تفاوت در هورمون ها و تفاوت در آلت تناسلی اشاره کرد.

بررسی روحی روانی شیمیل ها

افراد دو جنسیتی، از لحاظ روانی خود را متعلق به جنس مخالف دانسته و نوع پوشش و رفتار آنها نیز متناسب با این موضوع صورت می گیرد. همچنین دو جنسه ها برای عضو شدن در گروه های جنس مخالف، نهایت تلاش و کوشش خود را به کار می بندند. از آنجایی که بیناجنس بودن در بسیاری از جوامع به صورت یک تابو تلقی می شود، بسیاری از افراد تصور می کنند که دو جنسه ها در سطح اجتماع هنجار شکن و ضد اجتماع هستند. ضمن غلط شمردن این دیدگاه، باید اذعان کرد که افراد دو جنسیتی به سبب برخورداری از تفاوت های روانی و جسمانی، علاوه بر درک و حمایت بیشتر، باید همانند سایرین از همه حقوق شهروندی بهره مند باشند.

مشکلات و چالش های شیمیل ها (دو جنسه ها)

بدون تردید، دو جنسه ها با چالش ها و معضلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کنند. در این میان، اجتماع نیز برای این دسته از افراد چالش های عدیده ای را ایجاد می سازد. بر همین اساس، بسیاری از افراد بیناجنس به سبب دوری کردن از چالش ها، به سمت و سوی انزوا و گوشه نشینی سوق پیدا می کنند. از سوی دیگر، بروز مسائل خانوادگی سبب طرد شدن این افراد از خانواده و همین طور جامعه شده و زمینه مناسب برای کشیده شدن آنها به طرف خودکشی، اعتیاد و بزهکاری را فراهم می آورد.

شایان ذکر است که با وجود عمل تغییر جنسیت، مشکلات و معضلات افراد دو جنسه برطرف نمی شود. چراکه آنها باید نقش ها و وظایف مختلفی نظیر نقش مادری، پدری، همسری، کارمندی و دانشجو بودن را که در خانواده و اجتماع بر عهده داشته اند، کنار گذاشته و وظایف جدیدی را در قالب جنسیتی جدید تجربه کنند.

بر همین اساس، دو جنسه ها برای فائق آمدن و غلبه بر مشکلات و معضلات خود باید از طرف جامعه و خانواده، مورد حمایت واقع شوند. همچنین این دسته از افراد می توانند به منظور کنار آمدن بهتر با این موضوع، به ویژه از لحاظ روانی با یک روانشناس در ارتباط باشند.

تعداد افراد دو جنسه که امروزه با واژه‌ی بیناجنس شناخته می‌شوند بسیار زیاد و در حدود ۱ نفر در هر ۲۰۰ نفر یعنی ۰.۵ ٪ از جمعیت جهان است. این تعداد بیش‌تر از جمعیت یهودیان جهان است و تقریبا برابر با تعداد موقرمزها و دوقلوها است.

قبل از آنکه چیزهای مهم و جالبی درباره افراد دو جنسه بگوییم باید تعریفی از آنان ارائه دهیم.

بیناجنس یا دو جنسه بودن چیست؟

دو جنسه اصطلاحی است برای نشان دادن تعدادی از تغییرات در ویژگی‌های جسمانی فرد که با تعاریف پزشکی دقیق از مرد یا زن مطابقت ندارد.

دوجنسه بودن یک اختلال پزشکی نیست بلکه به طیف تغییرات ویژگی‌های جنسی اشاره دارد که به طور طبیعی در میان گونه‌های انسان رخ می‌دهند.

این ویژگی‌ها ممکن است کروموزومی، هورمونی و یا آناتومیک باشد و می‌تواند در درجه‌های مختلفی وجود داشته باشد. بسیاری از این ویژگی‌ها بلافاصله در هنگام تولد شناسایی می‌شوند و گاهی اوقات این تفاوت‌ها تنها در مراحل بعد زندگی، اغلب در دوران بلوغ، آشکار می‌شوند.

اکثر افراد دو جنسه سالم هستند و فقط یک درصد بسیار کوچکی از آنها می‌توانند دچار اختلالات پزشکی باشند که اگر درمان نشوند ممکن است زندگی آنها را تهدید کنند.

خوب حالا باید ببینیم دو جنسه بودن چه فرقی با دگرجنسگونه (تراجنسیتی یا ترنس‌جندر) دارد؟ آیا ارتباطی با جنسیت یا میل جنسی شما دارد؟

جنسیت هویت فرد است برای مرد، زن، خارج از جنسیت بودن و بسیاری از دیگر هویت‌های جنسیتی که باید نسبت به آنها آگاهی پیدا کنیم.

میل جنسی به این معنا است که شما جذب چه کسی می‌شوید.

جنسیت به بیولوژی شما اشاره دارد، بدنی که شما با آن به دنیا می‌آیید، و در همین حیطه اصطلاح دو جنسه جای می‌گیرد. بنابراین بیناجنس متمایز از هویت جنسی یا میل جنسی فرد است که به آناتومی یا بیولوژی مربوط می‌شود.

 
 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری