استاندار:مدیران سیستان و بلوچستان باید تفکر توسعه‌ای داشته باشند


استاندار:مدیران سیستان و بلوچستان باید تفکر توسعه‌ای داشته باشند

زاهدان_ایرنا_استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌ها باید طرح توسعه داشته باشند بنابراین همه فرمانداران و مدیران استان باید با تفکر توسعه‌ای و نگاه توسعه محور مسائل را پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی روز چهارشنبه در نشست پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار اظهار داشت: بسیج نماد در میدان بودن و حضور در صحنه است؛لذا از فرمانداران و همه مدیران می‌خواهیم در میدان حضور داشته باشند تا مشکلات و مسائل شهرستان‌ها را از نزدیک مشاهده و حل و فصل کنند.

وی افزود: فرمانداران هفته‌ای یک روز در مرکز استان پیگیر برنامه‌های شهرستان‌ها باشند و مدیران استانی نیز با حضور در شهرستان‌ها مسائل و مشکلات را به صورت میدانی پیگیری و حل کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فرمانداران پروژه‌های اولویت دار هر شهرستان را شناسایی و با هماهنگی معاونت سیاسی اجتماعی استانداری در قالب شناسنامه توسعه هر شهرستان مورد پیگیری قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به بازدیدهایی که انجام شد در همه شهرستان‌ها تقویت زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و استفاده از فرصت‌های شغلی و اقتصادی بیشترین اهمیت را داشت.

مدرس خیابانی تصریح کرد: مزیت‌های نسبی اقتصادی هر شهرستان در راستای ایجاد اشتغال، رفع محرومیت و ایجاد رفاه در معیشت مردم به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد لذا باید شناسایی و پیگیری این ظرفیت‌ها در دستور کار فرمانداران باشد.

وی افزود: در واگذاری پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران، اولویت با طرح‌های تولیدی فعلی است هر یک از سرمایه‌گذاران که می‌خواهند ظرفیت موجود واحد تولیدی خود را افزایش دهد دستگاه‌های متولی موظفند بدون بروکراسی اداری نهایت همکاری را با آن واحد تولیدی داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمامی که امکان تکمیل با اعتبارات دولتی را ندارند جهت تکمیل و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شود.

وی تصریح کرد: تهیه و تصویب سند آمایش سیستان و بلوچستان یعنی اینکه ما قائل به ظرفیت‌های شهرستانی و منطقه‌ای هستیم و دیگر نباید مرکز کشور برای استان تصمیم بگیرد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم خرمای سیستان و بلوچستان با برند استان‌های دیگر به بازار عرضه شود بلکه باید خرما، لیمو ترش، ماهی، موز و انبه استان را به نام خود استان برندسازی و به بازار مصرف عرضه کنیم.

وی تاکید کرد: نوع ادبیات مدیران سیستان و بلوچستان باید تغییر کند و به جای برشمردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در جلسات که سال‌ها تکرار شده و نتیجه‌ای در برنداشته است بایستی لیست پروژه‌هایی که از این ظرفیت‌ها فعال شده ارائه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: پروژه‌ها حتماً بایستی دارای زمان‌بندی و روزشمار باشند.

وی اداد: علاوه بر جذب سرمایه‌گذار جدید، حفظ سرمایه‌گذاری‌های موجود اولین تکلیف ماست تا با این حمایت هم حوزه فعالیت شان را گسترش دهند و هم سایر سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در استان تشویق کنند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران از اینکه در دالان هزار توی اخذ مجوزها گرفتار شده‌اند گلایه‌مند هستند لذا تسهیل و تعیین تکلیف سرمایه‌گذار بسیار مهم است.

وی با اشاره به نشست روز گذشته خود با معاون اول رییس جمهوری و چندتن از وزرا ادامه داد: نگاه دولت و وزرا بر توسعه سیستان و بلوچستان متمرکز است همچنین بانک‌ها هم اعلام آمادگی کرده‌اند و باید از این فرصت و از طرفی بکر بودن استان برای حضور سرمایه گذاران استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رسالت اصلی صدا و سیما و رسانه‌ها این است که هم نقاط ضعف عملکرد مسوولان را پایش و پیگیری و هم اقدامات انجام شده را اطلاع رسانی و به تصویر بکشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات