آموزش و فرهنگ سازی در کنار تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای موجب کاهش تصادفات می‌شود


آموزش و فرهنگ سازی در کنار تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای موجب کاهش تصادفات می‌شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه چنانچه ساربان در قبال شترهایی که دارد، احساس مسئولیت کند، آمار تصادفات در این زمینه کاهش خواهد یافت، گفت: آموزش و فرهنگ سازی در کنار مدیریت خوب و تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای موجب کاهش تصادفات می‌شود.

حمید ملانوری، شامگاه چهارشنبه ۳ آذر در ستاد راهبری تصادفات استان اظهار کرد: در تصادف خودرو با شتر، صاحب حیوان برای این که گرفتار پرونده نشود، از ارزش ریالی آن که در حدود ۳۰ میلیون تومان است، می گذرد، لذا به نفع خود ساربان است که نسبت به نگهداری شترهای خود اقدام کند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در تصمیمات مدیریتی باید احقاق حق هر دو نفر را درنظر داشته باشیم، ادامه داد: اگر این قضیه درست مدیریت شود، جاده ،تصادفات و حوادث نیز مدیریت می شوند.

استاندار به ارائه راهکارهای لازم در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: لازم است جلسه ای با محوریت سازمان جهاد کشاورزی یا اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و با حضور نیروی انتظامی ،اداره کل امور عشایری و... تشکیل شود.

ملانوری به شناسایی مراتع اشاره و تصریح کرد: با حضور مشترک کارشناسان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منابع طبیعی و آبخیزداری، باید هر قسمت از جاده که به یک مرتع مربوط می‌شود، مشخص شده و به طور دقیق در پروانه درج گردد تا مسئولیت آن به ساربان ها واگذار شود.

وی با تأکید بر اینکه این طرح در حفظ عوامل بازدارنده و نگهدارنده نیز نقش بسزایی دارد، گفت: لازم است آموزش‌های مرتبط نیز در این خصوص به ساربان ها ارائه شود و در صورت موفقیت در طبس، این طرح در نهبندان نیز اجرایی شود.

به گفته وی؛ شترها نباید رها شوند و ساربان‌ها باید مکلف شوند که حصاری برای این حیوانات در نظر بگیرند، لذا این موضوع باید نظارت شود .

استاندار از تصادفات خودروهای حمل سوخت گفت و تصریح کرد: در صورت وقوع حادثه برای خودروهای حامل فرآورده های نفتی، چنانچه شرکت انجمن های صنفی که وظیفه دفاع از حقوق صنفی جامعه هدف را به عهده دارد، باید در این زمینه پاسخگو باشد .

ملانوری افزود: در صورت بروز حادثه برای خودروهای حامل فرآورده‌های نفتی، درصورت نبود انجمن های صنفی، شرکت نفت اساساً مسئولیت دارد و باید در این زمینه اقدام کند.

وی اظهار کرد: به استناد آیین نامه موجود، باید این موضوع از معاونت هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور استعلام گردد زیرا در صورت بروز حادثه، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی می گوید فقط در قبال خودروهای حامل سوختی مسئولیت دارد که قرارداد حقوقی با آنها دارند و این بر خلاف آیین نامه موجود است و تا زمان تعیین تکلیف این موضوع باید در صورت وقوع حادثه شرکت نفت با سرعت و دقت در صحنه حادثه حضور یابد.

گفتنی است؛ دومین جلسه ستاد راهبری وضعیت تصادفات استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی با محوریت ارائه گزارش آخرین وضعیت سوانح درون و برون شهری و اقدامات درخصوص مدیریت صحنه تصادفات و ورود احشام به محورهای برون شهری برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال