امام جمعه بیرجند: کار تخصصی در هر صنفی باید هدف باشد


امام جمعه بیرجند: کار تخصصی در هر صنفی باید هدف باشد

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در هر صنف و شغلی هدف باید کار تخصصی آن صنف باشد و اهداف جنبی بر کار اصلی غلبه نکند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند ضمن گرامیداشت هفته بسیج افزود: اگر هر شخص و صنفی کاری که برعهده اوست را براساس نیازهای جامعه و برای برآوردن آن نیاز انجام دهد و نفع شخصی نیت را آلوده نکند، امور به نحو احسن انجام می‌شود و مشکلات از بین می‌روند.

وی بیان کرد: هدف پزشک باید سلامت افراد باشد نه مسایل جنبی، در مشاغل دیگر هم همین طور است لذا در هر صنفی هدف باید کار تخصصی آن صنف باشد و در فقه اسلام هم مشخص فرموده که برابر نیازهای جامعه به هر چیزی باید افرادی متناسب با آن تربیت شوند و هدفشان همان کاری باشد که به آن گماشته شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آسیبی که از ناحیه بیگانه بر مردم مسلمان ما واقع شده این است که در بعضی از امور و کارها اهداف جنبی بر کار اصلی غلبه می‌کند، یعنی فرد به جای گره‌گشایی و رفع نیاز مردم به فکر اقتصادی، لذت‌پرستی و سایر موارد می‌افتد آن وقت مساله اصلی تبدیل به یک مساله فرعی و مساله فرعی جایگزین آن می‌شود که این موضوعی خطرناک است و کار را فاسد می‌کند.

وی اظهار داشت: فرهنگی که در حال حاضر در جامعه است، تحت تاثیر آسیب‌های فرهنگ غرب قرار گرفته که بر ما مسلمان‌ها وارد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: باید انسان‌های با ارزش و ارزشمند مسوولیت امور را به عهده بگیرند و فرهنگ اسلامی را از نو احیا کنند؛ این همان جهاد و احیای فرهنگ اسلام است و لزوم ندارد که شما حتما جنگ نظامی را درک کرده باشید.

وی گفت: آنچه مهم است اینکه اگر جامعه به من و شما نیاز دارد و فقه هم برابر نیاز دین امر کرده که این کار و خدمت‌رسانی باید انجام شود، باید حواسمان روی آن خدمتی باشد که به ما محول شده تا آن را درست انجام دهیم.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: مشکل این است فردی که باید امین الهی باشد براساس اندوخته و ثروت خود کار می‌کند نه براساس رفع نیاز مردم؛ چون اگر هدف رفع نیاز مردم باشد دیگر گرانفروشی معنا ندارد و این موضوع درباره فلان مسوول اداره و بنده آخوند هم صدق می‌کند.

وی افزود: امیدواریم در دولت جدید کارها رنگ خدایی به خود بگیرند و امور به کسانی سپرده شود که پایبند به ارزش‌های دینی هستند تا بیش از هر چیز فرهنگ ما را احیا کنند و امروز جهاد همین است؛ همه مسایل از فرهنگ آب می‌خورد و اگر فرهنگ اسلامی در ما احیا شود، هیچ مشکلی نداریم و مشکلات ناشی از تخلفات ما است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: شما وقتی امروز کار خودتان را براساس وظیفه دینی خود انجام دهید هم نتیجه کوتاه‌مدت که شفای مریض است، حاصل می‌شود و هم در درازمدت آسیب فرهنگی جامعه را از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: امروز در هر جای این کشور اسلامی گره‌ای از کار مردم باز شود آن جهاد فی سیبل الله است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark