87 درصد واجدان شرایط درخراسان رضوی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند


87 درصد واجدان شرایط درخراسان رضوی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 87 درصد واجدان شرایط در استان خراسان رضوی دُز اول و 70 درصد آنان نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سید جواد حسینی روز شنبه در مراسم معرفی مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان کاشمر افزود: سلامت فقط مرتبط با وزارت بهداشت و درمان نیست بلکه در نظام سلامت چهار اصل عدالت، تکنولوژی مناسب، هماهنگی بین بخشی و مشارکت مردم باید در نظر گرفته شود و اگر مشارکت مردم را نداشته باشیم با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود.

وی به گونه جدید کرونا که تاکنون در ۶ کشور آفریقایی مشاهده شده است اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از کشورهای اروپایی مرزهای خود را بر روی این ۶ کشور بسته‌اند زیرا شدت و کشندگی این بیماری فراتر از نوع دلتای ویروس کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرچه بیماری کرونا تا حدودی کنترل شده است اما باز هم وضعیت ما شکننده است و باید واکسیناسیون و بیماریابی در گروه‌های مورد نیاز مورد توجه قرار گیرد.

وی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت هوشمند خبر داد و افزود: اگر این طرح به تصویب برسد و مدیریت هوشمند انجام شود دیگر در وضعیتهای آبی، زرد، نارنجی و قرمز تفکیکی بین صنوف مختلف نخواهیم داشت مشروط بر اینکه واکسیناسیون انجام شود و مردم از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و تهویه مناسب در فضاهای بسته وجود داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه نگران وضعیت افراد بالای ۶۰ سال که هنوز واکسن نزده‌اند هستیم ادامه داد: تزریق دز سوم واکسن کرونا در افراد بالای ۶۰ سال نیز انجام می شود.

وی همچنین بازگشایی مدارس را یکی دیگر از دغدغه‌های جدی دانست و گفت: از یک سو تاکنون برای دانش آموزان مقطع ابتدایی زیر ۱۲ سال هیچ واکسنی نزده‌ایم و از سوی دیگر بر اساس دستورالعمل ارسالی کسانی که واکسن نزده باشند باید دو بار تست پی.سی.آر بدهند که این کار در عمل انجام شدنی نیست زیرا نه تنها کمتر کسی توان پرداخت ۲۶۰ هزار تومان برای هر نوبت تست پی.سی.آر دارد بلکه امکانات لازم هم مهیا نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها پیشنهاد شده است برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی باشد که اگر این کار انجام شود متناسب با آن اقدامات لازم انجام خواهد شد.

فرماندار کاشمر نیز گفت: باید از زیرساخت‌هایی که طی سنوات گذشته در این منطقه مهیا شده برای خدمت‌رسانی به مردم بیشتر استفاده شود علاوه بر آن حضور پزشکان متخصص در منطقه فرصت مغتنمی است تا خدمات بهتری به شهروندان داده شود.

مسلم ساقی افزود: با توجه به این‌که در این مدت از استان‌های همجوار نیز پذیرش بیمار داشته‌ایم، کاشمر می‌تواند به مقصد گردشگری سلامت و درمان بعد از مشهد تبدیل شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار طی این مدت درصد فوت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های کاشمر نسبت به دیگر شهرستان‌های استان کمتر بوده و در حوزه تجهیزات و دارو هیچ مشکلی نداشته‌ایم.

فرماندار کاشمر گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز اولین درخواست ما از مسوولان استانی است.

در این مراسم از تلاش‌های دکتر محمد جواد یزدانی، مدیر قبلی شبکه بهداشت و درمان کاشمر قدردانی و دکتر حسن مکارم به عنوان رییس جدید شبکه بهداشت و درمان این شهرستان معرفی شد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال