استقبال مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از اصلاح واحدهای درسی ناظر به نظام تعلیم و تربیت


استقبال مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از اصلاح واحدهای درسی ناظر به نظام تعلیم و تربیت

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: بهترین طرح ها زمانی که در فوق برنامه قرار می گیرند به دلیل خستگی و ایجاد ملال باعث کاهش استقبال طلاب می شود، لذا برای پویایی هر چه بیشتر این طرح ها، باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ حجت الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت‌پور» در نشست شورای سیاستگذاری ستاد راهبری نظام جامع اندیشه اسلامی که با حضور مدیران نهادها و واحدهای حوزوی در دفتر آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، بر نگرانی از تحمل طلاب از حجم داده های تحصیلی در زمان مشخص اشاره کرد.

وی با بیان این که بهترین طرح ها زمانی که در فوق برنامه قرار می گیرند به دلیل خستگی و ایجاد ملال باعث کاهش استقبال طلاب می شود، اظهار داشت: از این رو برای پویایی هر چه بیشتر این طرح ها باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: افزودن درس ها، نگرانی چالش در عمق درس های اصلی ایجاد می کند و این نشان می دهد، دوگانگی در ترجیحات نظام تحصیلی وجود دارد؛ از این رو لازم است تا اگر طرحی افزوده می شود، ناظر به جایگزینی ها دنبال شود.

وی به برخی از تجربیات آموزشی حوزه های علمیه خواهران اشاره و با بیان این که برخی از طرح های اصلی باید از فوق برنامه خارج و در وادی نظام تحصیلی قرار گیرد، ادامه داد: اصلاح واحدهای درسی ناظر به نظام تعلیم وتربیت از جمله رویکردهایی است که می توان مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که نظام جامع اندیشه، غیر از محوریت اندیشمندان است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا از ظرفیت بزرگانی که توانسته‌اند به سمت طراحی این نظام حرکت کنند، استفاده و از طرح واره نظام‌مندی که قبلا تدوین شده بهره بگیریم. برای جامعیت و تأثیرگذاری آن باید ناظر به مسائل اجتماعی اقتضائات جنسیتی در طراحی ها مورد توجه قرار گیرد.

وی، فهم مسئله را بزرگترین مشکل در طراحی نظامات دانست و گفت: باید مسائل اجتماعی را در چارچوب ها و نظام واره ها تبیین نمود، به میزانی که فهم دقیقی از مسئله داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: فهم دقیق مسئله، عمق ورود ما به منابع و ارائه استدلال ها را بیشتر خواهد کرد، ضمن این که مسئله‌شناسی موضوعات اجتماعی؛ بازخوانی حدیث بر اساس فهم جدید از مسئله ناظر به حساسیت‌های ذهنی نیز بسیار دارای اهمیت است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا